اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور خبر داد

تشکیل مجمع خیران مدرسه‌ساز در کشورهای خارجی

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در برخی از کشورهای خارجی خبر داد و گفت: این موضوع زمینه درس خواندن دانش‌آموزان ایرانی در مدارس ایرانی را فراهم می‌کند.

تشکیل مجمع خیران مدرسه‌ساز در کشورهای خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا حافظی ظهر امروز در سیزدهمین مجمع خیران مدرسه‌ساز استان کردستان در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: در حال حاضر مجمع خیرین مدرسه‌ساز در امارات متحده عربی تشکیل شده و با کمک دولت مدرسه‌ای با عنوان توحید احداث و اکنون دانش‌آموزان ایرانی در آن مشغول به تحصیل هستند.

به گفته رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مجمع خیرین در شهرهای استانبول و چهار شهر آنکارا تشکیل شده و زمینه تشکیل این مجمع در انگلستان و آمریکا هم فراهم خواهد شد.

حافظی اقدامات خیران مدرسه‌ساز را افتخاری برای ملت ایران خواند که موجب یک نوبته شدن مدارس در سطح کشور شده و زمینه آرامش دانش‌آموزان را فراهم کرده‌اند.

وی از مدرسه‌سازی به‌عنوان بستری برای ارتقای سطح علمی و رشد روزافزون تولیدات علمی نام برد و بر پیوستن سایر مردم به خیل خیرین مدرسه‌ساز کشور تاکید کرد.

وجود 135 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور

حافظی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری مجمع خیرین مدرسه‌ساز در 14 سال گذشته، آمار کنونی خیران در کشور را 135 هزار نفر عنوان کرد.

به گفته رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، 900 خیر مدرسه‌ساز عضو مجمع در خارج از کشور هستند که تاکنون 80 میلیارد تومان را در امر مدرسه‌سازی در ایران هزینه کرده‌اند.

وی همت خیران کشور در امر مدرسه‌سازی را معامله با خدا و ستودنی خواند و یادآور شد: برخی از این افراد بیشتر از 100 پروژه را در دست اقدام دارند و افرادی نیز به نیت 12 تن و 72 شهید کربلا، مدارس احداث کرده‌اند.

پیوستن 12 میلیون دانش‌آموز به جمع خیران مدرسه‌ساز

حافظی از گرویدن 2 هزار و 500 دانش‌آموز و فرهنگی کشور به اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این آمار به بیش از 12 میلیون نفر برسد.

وی این حرکت را انسانی و زمینه‌ساز توسعه استان و کشور دانست و گفت: تعمیم چنین روحیه‌ای به خارج از کشور موجب الگوگیری از چنین مجمعی در سطح جهان خواهد شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در پایان از برگزاری جشنواره مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور خبر داد و افزود: علاوه بر این، جشن بزرگی با حضور 600 نفر از ایرانیان مقیم کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول