اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

20 مدرسه مجری طرح آموزش مهارت‌های زیست محیطی است

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون طرح آموزش مهارت‌های زیست محیطی در 20 مدرسه این استان به طور آزمایشی اجرا شده است.

20 مدرسه مجری طرح آموزش مهارت‌های زیست محیطی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هاشم زمانیان ظهر امروز در مراسم آغاز طرح محیط یار در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: محیط زیست، مجموعه‌ای از شرایط و عواملی است که بر زندگی موجودات اثر دارد و موجوداتی که در این محیط زندگی می‌کنند نیز متقابلا اثراتی بر محیط می‌گذارند که در این میان انسان بیش از سایر موجودات به طبیعت آسیب وارد می‌کند.

وی با اشاره به پیگیری مهارت‌های زیست محیطی از پنج سال گذشته در آموزش و پرورش، گفت: کودکان با فطرت پاک منتظر‌ند، مسئولان آنها را حمایت و هدایت کنند.

زمانیان با بیان اینکه در این طرح مسائلی که به کره زمین آسیب وارد می‌کند، بررسی می‎شود، گفت: اکثر دانش‎آموزان در ارتباط با حفظ محیط زیست طرح‌های خوب و سازنده‌ای ارائه کرده‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون این طرح در 20 مدرسه به طور آزمایشی اجرا شده و آموزش و پرورش به خوبی اثبات کرده است که در حفظ محیط زیست بسیار کوشاست.

وی به طرح بهداشت‌یاران مدارس نیز اشاره کرد و گفت: به وضوح دیده شده در هر مدرسه‌ای که بهداشت‌یار وجود داشته، میزان آلودگی محیطی کمتر بوده و در حفظ محیط زیست نیز مدارسی که بهداشت‌یار دارند، محیط پیرامون خود را پاکیزه‌تر نگاه داشته‌اند و فعال‌تر از سایر مدارس عمل کرده‌اند.

زمانیان خاطرنشان کرد: اکنون که استارت طرح محیط‌ یار در استان زده شده ما باید تمامی مهارت‌ها را به تفصیل تفسیر و تعریف کنیم و اگر نیاز است تا منابع مالی و تجهیزات و یا منابع آموزشی فراهم شود باید به حد کمال این امکانات تأمین شود.

وی ادامه داد: باید ارتباطات درون بخشی و همدلی شبکه اجتماعی و هماهنگی آموزش و پرورش و محیط زیست بیش از پیش باشد تا در این طرح با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول