اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سال تحصیلی آتی

1000 مدرسه تخصصی ورزشی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طی دو سال گذشته 600 مدرسه تخصصی ورزشی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است و در سال تحصیلی آتی نیز یک هزار مدرسه تخصصی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

1000 مدرسه تخصصی ورزشی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

کیومرث هاشمی در حاشیه سفر خود به اصفهان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مباحث تربیت‌بدنی و ارتقای آن یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شود، اظهار داشت: ارتقا، توسعه و توجه به ورزش دانش‌آموزی یکی از رسالت‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تأمین سلامت 12 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز موجود در سطح کشور با رشد و ارتقای ورزش دانش‌آموزی محقق می‌شود، ادامه داد: تمام معلمان تربیت‌بدنی باید از حداقل‌های ورزشی در راستای رشته‌های پایه و بنیادین تربیت‌بدنی برخوردار باشند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان تربیت‌بدنی باید به منظور ارتقای تخصص خود در رشته‌های ورزشی در دوره‌های تخصصی مربیگری و داوری حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه رشته ژیمناستیک برای پایه دوم ابتدایی و رشته شنا برای پایه سوم ابتدایی اجباری اعلام شده است، اضافه کرد: مربیان تربیت‌بدنی باید برای آموزش دانش‌آموزان در این رشته‌ها از حداقل‌های مورد نیاز برخوردار باشند و در سال تحصیلی آتی دو رشته پینگ‌پنگ و تنیس روی میز در مدارس راه‌اندازی و برای پایه پنجم و ششم ابتدایی اجباری می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه معلمان و مربیان تربیت‌بدنی باید پس از حضور در دوره‌های آموزشی معلومات خود را در زمینه رشته‌های ورزشی به دانش‌آموزان منتقل کنند، تاکید کرد: براساس مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش در سال 1384 آموزش و پرورش می‌تواند در کنار سایر مدارس خود به منظور توسعه ورزش به ایجاد مدارس تخصصی بپردازد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان می‌توانند در کنار دروس خود شش ساعت در هفته در مدارس تخصصی به صورت آکادمیک مهارت‌های مورد نیاز در زمینه ورزش مورد نظر خود را دریافت می‌کنند، بیان داشت: این مدارس به توسعه ورزش قهرمانی در سطح کشور کمک می‌کند و طی دو سال گذشته 600 مدرسه تخصصی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی آتی یک هزار مدرسه تخصصی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود، گفت: با ایجاد و راه‌اندازی این مدارس تعداد مدارس تخصصی موجود در سراسر کشور به یک هزار و 600 مدرسه افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عمده این مدارس نیز به 9 رشته ورزشی اختصاص دارد، اظهار داشت: البته اولویت رشته‌های موجود در این مدارس به رشته‌های پایه اعم از شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی اختصاص دارد و این مدارس در قالب مدارس هیئت امنایی به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول