اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان خبر داد

راه‌اندازی 3 مدرسه امین در سال جاری در همدان

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان همدان از راه‌اندازی سه مدرسه امین (مدارس وابسته به حوزه علمیه) در سال جاری در همدان خبر داد.

راه‌اندازی 3 مدرسه امین در سال جاری در همدان

حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته نخستین هیئت امنای استانی مدارس"امین" (مدارس وابسته به حوزه علمیه) در همدان تشکیل شد.

وی عنوان کرد: بر اساس تشکیل هیئت امنای مدارس امین در سطح استان همدان، جلسه مشترک بین حوزه و آموزش و پرورش نیز انجام شد که بر این مبنا مقرر شد در سال جاری سه مدرسه امین در همدان راه‌اندازی شود.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه یکی از خصوصیات انقلاب اسلامی ایران حاکمیت علما و اساتید دانشگاه و حوزه و همکاری این دو قشر است، بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ تعامل و همکاری حوزه‌‌ها با مراکز آموزشی تأکید کرد.

به گفته وی حضور روحانیون در مدارس و آموزش‌‌های دینی در کنار مباحث علمی برای دانش‌آموزان سبب ارتقای معنوی و دینی این قشر هم‌راستا با ارتقای بینش علمی می‌شود که از این نظر بسیار مهم و شایان توجه است چراکه در سایه تحقق همکاری بین حوزه و مراکز علمی موفقیت‌های چشمگیری رقم خواهد خورد.

گرجی حضور روحانیون در مدارس را علاوه بر افزایش فرهنگ دینی و معارف اسلامی باعث رشد نبوغ و خلاقیت‌ها و افزایش بهره‌وری دروس دیگر دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی ابراز داشت: امیدواریم با افزایش تعامل بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، شاهد حضور هر چه بیشتر و پررنگ‌تر دانش‌آموزان در عرصه فعالیت‌های دینی و معنوی بوده و زمینه‌های تحقق هرچه زودتر آرمان‌های اسلامی نیز فراهم شود که این مهم از جمله اهداف ایجاد مدارس امین در سطح استان و کشور محسوب می‌شود.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان همدان با اشاره به نقش موثر روحانیون در شکل‌گیری شخصیت معنوی دانش‌آموزان در مدارس و با بیان اینکه تمامی علوم، منشأ الهی دارند، متذکر شد: معلمان کارآزموده می‌توانند با پیوند و ایجاد ارتباط بین علوم و آموزه‌های دینی و خداشناسی، دانش‌آموزان را در کنار یادگیری درس‌ها به سوی معنویت و کمال سوق دهند که این مهم از جمله موارد تعالی و رشد انسانی نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ‌در دنیای امروز انواع شبهات اعتقادی و هجمه‌‌های فرهنگی از هر سو دانش‌آموزان ما را هدف قرار داده است، تصریح کرد: ‌حضور مستمر و پررنگ روحانیون و طلاب در مدارس، نقشی سازنده و تأثیرگذار در ساختار شخصیتی و رشد معنوی این قشر آینده‌ساز خواهد داشت.

به گفته گرجی‌، یکی از مهمترین نکاتی که اهمیت و جایگاه ویژه این مدارس را روشن می‌کند، حساسیت شبکه‌ها و رسانه‌های معاند دشمن نسبت به ایجاد مدارس حوزوی امین و حضور روحانیت در بین جوانان و نوجوانان است که نشان از موفقیت این طرح و ناکام شدن دشمن از هجمه‌های فرهنگی دارد و باید با تمام قوت پیگیری شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول