اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خطبه‌های نماز جمعه انجام شد

تأکید امام جمعه کوهبنان بر برگزاری جشن باشکوه مبعث

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: حضرت امام خمینی ( ره) فرمود "بالاترین و با شرافت‌ترین روزها روز عید مبعث است"، بنابراین آحاد مردم باید در برگزاری جشن باشکوه این روز کمک کنند.

تأکید امام جمعه کوهبنان بر برگزاری جشن باشکوه مبعث

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان اظهار داشت: امام صادق (ع) می‌فرماید "بالاترین مرحله تقوا این است که انسان باید مطیع امر خداوند باشد و در نتیجه خود را به نافرمانی خداوند وادار نکند".

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم ( ص) مبنی بر اینکه "ماه رجب ماه استغفار امت من است"، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که مسئله استغفار مربوط به انسان‌های گنه‌کار نیست و نسبت به اصل استغفار در آیات و روایات سفارش زیادی شده است به طوریکه پیامبر اکرم ( ص) که گناهی را مرتکب نمی‌شدند اما در شبانه‌روز هفتاد مرتبه استغفار می‌کردند.

صالح‌نیا به استناد به آیات و روایات به آثار مثبت استغفار در زندگی دنیوی و اخروی افراد افزود: استغفار و توبه واقعی موجب می‌شود که انسان در روز قیامت به عذاب الهی گرفتار نشود و شرمنده خداوند، انبیاء و ائمه اطهار (ع) نباشد.

وی با اشاره به آیه‌ای قرآن گفت: به پیشگاه پروردگار استغفار کنید، زیرا خداوند آمرزنده است و آسمان پیوسته باران بر شما نازل می‌کند و خداوند با اموال و فرزندان به شما کمک می‌کند و باغ‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهد در حالی که نهرهایی در آنها جاری است.

امام جمعه کوهبنان گفت: کسی که به درگاه خداوند استغفار کند، بلا از او دور می‌شود و رزق و روزی او افزایش می‌یابد و به واسطه استغفار او رحمت خداوند شامل حال دیگران نیز می‌شود.

صالح‌نیا با اشاره به آثار اخروی استغفار افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید "استغفار در نامه عمل انسان مثل نور می‌درخشد، پس خوشا به حال کسی که در قیامت وقتی به نامه اعمال خود و به گناهان خود نظر می‌اندازد کلمه استغفار را مشاهده کند".

امام جمعه کوهبنان در خطبه دوم به مهم‌ترین مناسبت‌های هفته از جمله شهادت فدائیان اسلام به دست نخست وزیر رژیم شاه در سال 1344 اشاره کرد و بیان داشت: این شهدا نخستین کسانی بودند که به رهبری نواب‌ صفوی فریاد تشکیل حکومت اسلامی را سر دادند.

صالح‌نیا افزود: حضرت امام خمینی( ره) فرمود "بالاترین و با شرافت‌ترین روزها روز عید مبعث است" بنابراین آحاد مردم باید در برگزاری جشن باشکوه این روز کمک کنند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول