اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان اردبیل:

حضور هوشمند مردم در صحنه ریشه در مقاومت جنگ تحمیلی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: افتخارات و پایمردی ملت ایران در عرصه‌های مختلف ریشه در ایستادگی هشت ساله ملت ایران در دوران دفاع مقدس دارد.

حضور هوشمند مردم در صحنه ریشه در مقاومت جنگ تحمیلی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت عصر امروز در جلسه هماهنگی سالروز سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در استانداری اردبیل اظهار داشت: ما در چند روز گذشته دو رویداد مهم را که عزم و حضور مردم را نمایشگر بود، در استان شاهد بودیم که تشییع پیکر شهدای گمنام در مرکز استان و سه شهر بیله‌سوار، نمین و مشگین‌شهر از افتخارات مردم سرافراز اردبیل است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در کنار این حرکت ماندگار شاهد حضور دوباره ملت در پای صندوق آرا بودیم که ستودنی و غیر قابل مقایسه با دفعات گذشته دور دوم انتخابات این بار حماسه‌ای خلق شد که ریشه آن در مقاومت هشت ساله ملت ایران و پافشاری در فتح خرمشهر است.

خوشبخت ملت ایران را ملتی با اصالت و همیشه پیروز و حاضر در میدان رزم با خصم توصیف کرد و افزود: همه باید در برابر این ملت خاضع و خاشع باشیم و بهترین راه این خضوع خدمت بی‌منت است.

این مسئول از سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران سرفراز یاد کرد و ادامه داد: در تاریخ 300 سال اخیر مردم ایران تحولات متعددی را پشت سر گذاشتند اما پیروزی‌های غرورآفرین این ملت در جنگ هشت ساله نقطه برجسته این حرکت تأثیرگذار بوده به طوری که بعد از حماسه فتح خرمشهر شمارش معکوس جنگ آغاز شد و ورق به نفع رزمندگان ما برگشت.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در گرامیداشت این ایام و حماسه‌آفرینی‌ها باید یاد و خاطره دلیرمردان فتح خرمشهر را زنده نگه داریم و هرگز اجازه ندهیم این حرکت عزت‌آفرین و غرورانگیز به باده فراموشی سپرده شود.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: در آستانه سی‌سومین سالگرد حادثه تاریخی و به یادماندنی فتح خرمشهر علاوه بر برنامه‌های روتین ضرورت دارد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف جشن‌ها و شادکامی‌های بسیاری را در گرامیداشت این فتح و پیروزی برگزار کنند که همراه با ایجاد دلخوشی برای مردم در مسیر خدمت صادقانه باشد.

خوشبخت گفت: ‌در این جشن پیروزی و فتح و ظفر ایده‌های نو و طرح‌های جدید بایستی مورد اقبال قرار گیرد و در کنار آن برنامه‌های همه ساله نیز با گستردگی و نوآوری جدید مدنظر باشد.

وی غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری صبحگاه مشترک، تدارک برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی متنوع، راه‌اندازی کارناوال‌های شادی و حرکت موتورسواران در سطح شهر همزمان با لحظه تاریخی فتح خرمشهر و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی،‌ ورزشی و عقیدتی را از جمله برنامه‌ریزی‌های مناسب این ایام توصیف کرد.

خوشبخت در پایان افزود: باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم تا کام مردم از این شور و شعف شیرین شود و با دریافت خدمات عمومی رایگان به شکل متنوع با اولویت حوزه درمان از این فرصت استفاده کرده و خاطره خوش در اذهانشان باقی بماند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول