اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ایجاد پارک‌های محله‌ای صورت گرفت

رشد 70 درصدی حضور مردم در پارک‌های سیرجان

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از 18 پارک محله‌ای در سیرجان و رضایت‌مندی مردم این شهر از فضاهای ایجاد شده در فصل تابستان و اوقات فراغت سبب شد حضور مردم در پارک‌ها 70 درصد افزایش یابد.

رشد 70 درصدی حضور مردم در پارک‌های سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، پس از افتتاح 18 پارک محله‌ای طی سال جاری در سیرجان شاهد حضور گسترده مردم در محله‌های سکونت خود در پارک‌های ایجاد شده و تفرج و تفریح اعضای خانواده در پارک‌های سطح شهرستان هستیم.

در این زمینه به سراغ مردم و شهروندان سیرجانی رفتیم تا نظرات آنان را مطلع شویم و مزایای فضاهای تفریحی و پارک‌های محله‌ای را جویا شویم که در مصاحبه‌های متعدد مردمی بیان شد که ایاب و ذهاب کمتر برای رسیدن به فضاهای سبز اطراف یا روستاهای همجوار برای اوقات فراغت در نتیجه کاهش ترافیک و حوادث، احساس آرامش در محله‌ها با حضور اعضای خانواده در پارک‌ها، زیبایی محله شهری و سرگرمی کودکان و نوجوانان به طریق غنی‌سازی اوقات فراغت از مزایای ایجاد پارک‌های محله‌ای توسط شهرداری سیرجان است.

مهدی عارفی‌نسب شهردار سیرجان نیز در بیان مزیت‌های پارک‌های محله‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان گفت: احداث 25 پارک محله‌ای را به وسعت 375 هزار متر مربع در برنامه سال جاری با اعتبار 40 میلیارد ریال داریم که تاکنون 18 پارک را در محله‌های مختلف با وسعت 270 هزار و هزینه 25 میلیارد ریال تحویل مردم داده‌ایم.

وی افزود: مشارکت خوب مردم در ایجاد پارک‌های محله‌ای مؤثر بوده است و تمام عوارض پرداختی مردم هزینه طرح‌های زیباسازی و عمرانی مناطق شهری می‌شود.

عارفی‌نسب خاطر نشان کرد: بر اساس آمار اخذ شده در هر هفته بیش از 90 هزار نفر در پارک‌های محله‌ای حضور می‌یابند که نیمی از جمعیت شهری را تشکیل می‌دهد و با این آمار حضور مردم در پارک‌های محله‌ای 70 درصد افزایش نشان می‌دهد که در گذشته هر هفته 20 هزار نفر در پارک‌های ایجاد شده خارج از محله‌ها حضور داشتند که علاوه بر ایجاد محیط آرام و شاداب در محله‌ها از حوادث عبور و مرور و ترافیک‌های مقطعی جلوگیری شده است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول