اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان:

اولویت هیئت شمشیربازی داشتن سالن اختصاصی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان اولویت نخست هیئت شمشیربازی را احداث و در اختیار داشتن سالن اختصاصی اعلام کرد.

اولویت هیئت شمشیربازی داشتن سالن اختصاصی است

رضا سودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری دوره‌های استعدادیابی رشته شمشیربازی در سطح استان زنجان اظهار داشت: 50 ورزشکار مستعد در این رشته شناسایی شده‌اند.

وی ورزشکاران مستعد شناسایی شده در رشته شمشیربازی را رده سنی نوجوانان اعلام کرد و افزود: این ورزشکاران برای گذراندن دوره‌های شمشیربازی دعوت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از پنج سال پیش ورزشکاران شمشیرباز زنجانی در سالنی تمرین می‌کنند که در واقع قسمتی از سالن غذاخوری مهمان‌سرای ورزشکاران مجموعه ورزشی انقلاب زنجان است، ادامه داد: این به دلیل ویژگی‌های خاصی است که سالن شمشیربازی لازم دارد.

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان با بیان اینکه این هیئت با امکانات بسیار ناچیز موفق به تربیت قهرمان آسیا شده‌ است، افزود: در حال حاضر سه ورزشکار زنجانی در اردوی تیم ملی شمشیربازی هستند.

وی امیر خلفی، مهدی نوروزی و محمد اسماعیلی را سه ورزشکار ملی پوشی اعلام کرد که توسط هیئت شمشیربازی زنجان تربیت شده‌اند.

سودی با اشاره به اینکه هر سه ورزشکار ملی پوش زنجانی در رشته اپه فعالیت می‌کنند، دلیل آن را کمبود امکانات عنوان کرد و گفت: در واقع هیئت شمشیربازی استان زنجان همه امکانات خود را در اختیار این رشته قرار داده است.

وی به حضور تیم شمشیربازی زنجان در لیگ برتر اشاره کرد و گفت: این تیم در سال گذشته، موفق به کسب مقام سوم این لیگ در رشته اپه شد.

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان تاکید کرد: اگر امکانات بیشتری به‌ویژه فضای مناسب‌تری در اختیار هیئت شمشیربازی قرار گیرد این هیئت در هر سه رشته شمشیربازی اپه، سابر و فلوره فعالیت می‌کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره تعداد فعالان ورزش شمشیربازی در سطح استان زنجان گفت: در سال گذشته با وجودداشتن بیش از 50 ورزشکار در این رشته فقط توان ساپورت 10 ورزشکار برای هیئت وجود داشت.

سودی با اشاره به جذب 50 شمشیرباز در سال جاری تصریح کرد: امکانات هیئت هم به اندازه حمایت از 50 ورزشکار است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول