اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری:

بانک اطلاعاتی اماکن مذهبی روستایی ایجاد شود

خبرگزاری فارس: معاون دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه اماکن مذهبی در روستاها را ضروری دانست و گفت: این اطلاعات باید برای استفاده دستگاه‌های فرهنگی به روزرسانی شود.

بانک اطلاعاتی اماکن مذهبی روستایی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا برزگر چهارشنبه شب در نشست بررسی مسائل فرهنگی روستایی در کرمان اظهار داشت: موضوع‌هایی مانند توسعه زیرساخت‌ها، عمران و آبادانی و گسترش فضای آموزشی روستاها همواره مورد توجه دولت بوده است.

وی با اشاره به اینکه 42 درصد جمعیت استان کرمان در روستاها زندگی می‌کنند، افزود: این استان دارای یک‌هزار و 617 دهیاری است.

برزگر از برگزاری نشست‌های استانی بررسی مسائل فرهنگی روستایی خبر داد و بیان کرد: ما باید حرکت‌های جدی، پایدار و اصولی را در زمینه مسائل فرهنگی در روستاها آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه نشست‌های استانی در واقع اتاق‌های فکر مسائل فرهنگی روستاها هستند، ابراز داشت: این اتاق‌های فکر باید به صورت مستمر با میزبانی دستگاه‌های فرهنگی برگزار شود.

برزگر عنوان کرد: کارگروه‌های تخصصی به صورت زیرمجموعه اتاق‌های فکر مسائل فرهنگی روستاها باید با حضور کارشناسان سازمان‌ها مختلف تشکیل شود.

وی آشنایی مدیران فرهنگی با وظایف، اختیارات و منابع دستگاه خود و نهادهای دیگر، جلوگیری از موازی‌کاری و دوباره‌کاری و ایجاد تعامل برای استفاده بهتر از امکانات را از جمله اهداف تشکیل اتاق‌های فکر مسائل فرهنگی روستایی ذکر کرد.

برزگر ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه اماکن مذهبی در روستاها را ضروری دانست و عنوان کرد: این اطلاعات باید برای استفاده دستگاه‌های فرهنگی به‌روزرسانی شود.

وی ابراز داشت: مسئولان فرهنگی باید برنامه‌های مورد نیاز روستاها در بخش فرهنگ را طراحی و اجرا کنند و آسیب‌شناسی فرهنگی در روستاها را انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: مسائلی مانند فرقه‌های ضاله وهابیت و بهائیت و همچنین اعتیاد در استان کرمان به طرح‌های مطالعاتی، کار جمعی و آسیب‌شناسی نیاز دارد.

برزگر استفاده از ظرفیت اردوهای جهادی، خانه‌های عالم، روحانیان مستقر در روستاها و ارائه راهکار مناسب برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در روستاها را مهم دانست.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول