اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل:

15 هزار معلول در بانک اطلاعاتی ثبت‌نام کرده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 15 هزار و 932 نفر معلول در سایت جامع بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند.

15 هزار معلول در بانک اطلاعاتی ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی یعقوبی عصر پنج‌شنبه در همایش توانبخشی مبتنی بر جامعه در سالن بوعلی‌سینای مرکز بهداشت خلخال و در جمع بهورزان اظهار داشت: با ثبت اطلاعات این تعداد معلول، ما نیازمندی‌های آنها را در حوزه‌های مسکن و اشتغال مورد توجه قرار می‌دهیم و سعی می‌کنیم به تدریج مشکلات و معضلات این قشر را برطرف کنیم.

وی از اجرای برنامه جامع توانبخشی مبتنی بر جامعه در شهرهای مختلف استان به ویژه مناطق روستایی برای شناسایی معلولان و نیازسنجی آنها خبر داد و تصریح کرد: در قالب این طرح سعی می‌کنیم تا افراد معلول را با نیازمندی‌های مختلف شناسایی و زمینه کمک‌رسانی مطلوب به آنها را فراهم کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل خاطر نشان کرد: اقدامات آموزشی و پیشگیری مهم‌ترین مباحث در توانمندسازی معلولان و جلوگیری از شیوع معلولیت‌ها در جامعه است.

به گزارش فارس، ‌در این مراسم امام جمعه خلخال نیز در سخنانی با بیان اینکه خدمت به معلولان نوعی عبادت است، گفت: خدمتگزاران این قشر به ویژه بهورزان باید به ارزش و اهمیت کار خود واقف باشند چراکه ائمه اطهار به ویژه امام علی (ع) بزرگترین خدمت‌رسان جامعه محرومان و معلولان بوده است.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری با بیان اینکه در اندیشه اسلامی خدمت‌رسانی به مردم از شایسته‌ترین امور و کارهای تدبیر شده است، افزود: مجموعه‌های بهداشتی، درمانی و بهزیستی باید از بهورزان که صادق‌ترین خدمات‌رسانان در مناطق روستایی هستند، بیشتر حمایت کرده و دلسوز آنها باشند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی جایگاه خدمت به مردم به ویژه افراد نیازمند و محروم یک جایگاه برجسته و دارای ارزش و اعتبار است، تصریح کرد: در نظام اسلامی ایران به شایستگی این ارزش و جایگاه تبیین و روشنگری شده و ضرورت دارد دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز اسباب حل مشکلات اساسی معلولان را با دقت نظر بیشتر فراهم کنند.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول