اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خبر داد

تدوین بانک جامع اطلاعاتی زنان نخبه استان قزوین

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با ارسال فرم اطلاعات شخصی، ارزیابی علمکرد و سوابق اجرایی زنان به دستگاه‌ها، بانک اطلاعاتی جامع زنان نخبه استان قزوین تدوین می‌شود.

تدوین بانک جامع اطلاعاتی زنان نخبه استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طاهره بیگم سیدی ظهر امروز در جمع رسانه‌های استان قزوین با بیان اینکه امروز زنان نخبه و فرهیخته در مهجوریت به سر می‌برند و نام و نشانی از آنها نیست، اظهار کرد: استانداری قزوین با اجرای این طرح تمام بانوان شاغل استان در زمینه‌های مختلف را ارزیابی و بانوان نمونه شاغل قزوین را انتخاب و معرفی می‌کند.

وی در خصوص این طرح که با آغاز هفته میلاد حضرت زهرا (س) شروع شده است، بیان کرد: اصرار مجموعه استانداری قزوین و به خصوص امور بانوان در این بوده است که تمام بانوان شاغل در تمام شغل‌ها، حق شرکت در این طرح را داشته باشند و بتوانند خود را ارزیابی کنند.

سیدی توضیح داد: تمام بانوان شاغل اعم از آزاد، پیمانی و قراردادی در این طرح شرکت می‌کنند.

پارک بانوان قزوین توسعه می‌یابد

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بحث بانوان در سال جاری خاطرنشان کرد: توسعه سالن‌های ورزشی بانوان، تجهیز سالن‌ها به لوازم ورزشی جدید و توجه به پارک بانوان از برنامه‌هایی است که در طول سال 90 در دستور کار امور بانوان استانداری است.

سیدی ادامه داد: توسعه پارک بانوان استان قزوین از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که امیدواریم در طول سال 90 بتوانیم به آن دست پیدا کنیم.

مشاور امور بانوان استانداری قزوین با ابراز خرسندی از توجه به امور بانوان در استان گفت: جای خوشحالی است که در نقشه شهرک مهرگان نیز پارکی با عنوان پارک بانوان در نظر گرفته شده است که همین امر نشان از توجه مسئولان در همه عرصه‌ها به بحث بانوان دارد.

استفاده از کالای ایرانی در خانواده‌های ایرانی

وی تشریح کرد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در طول سال جاری به آن توجه داریم، استفاده خانواده‌ها و به خصوص بانوان از کالاهای ایرانی است که در این خصوص نیز فعالیت‌هایی انجام شده و امیدواریم بتوانیم کالای ایرانی مرغوب و با قیمت مناسب را به خانواده‌ها معرفی کنیم.

مشاور امور بانوان استانداری قزوین با ذکر نمونه‌هایی از این موضوع، عنوان کرد: امروز کالاهای ایرانی در نوعی غربت به سر می‌برند، چراکه بخش زیادی از این کالاها در بازارها با قیمت‌های سرسام آور با نام و برند خارجی به فروش می‌رسند و اما زمانی که بحث کالای داخلی به میان می‌آید مردم شاکی از این هستند که چرا کالاهای داخلی کیفیت ندارند.

سیدی ارائه مستقیم کالا را راه حل مناسبی برای این مشکل دانست و اذعان کرد: امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در تلاش است تا با معرفی این کالاها و عرضه کننده آنها، خانواده‌ها را به استفاده از کالای ایرانی مرغوب تشویق کند.

تجدید بیعت با مادران شهدا در روز مادر

وی بیان کرد: دیدار از مادران شهدا و تجدید بیعت با مادران فوت‌شده شهدا، کوهپیمایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای و برگزاری همایش‌های مختلف در سطح شهر و شهرستان‌های اطراف از دیگر فعالیت‌های امور بانوان در طول هفته میلاد حضرت زهرا (س) است.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در رشته‌های رزمی، ژیمناستیک، اسکیت و برنامه دختران فاطمی از طرح‌های قابل اجرا در هفته مادر است.

کمیته مد و لباس فعال‌تر از سابق

سیدی در پایان با اشاره به تشکیل کمیته مد و لباس اسلامی در استانداری قزوین در بهمن ماه سال گذشته بیان کرد: این کمیته در بهمن ماه سال گذشته با هدف ارائه الگوهای مناسب و اسلامی مد و لباس راه‌اندازی شد و تاکنون توانسته گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد.

وی ادامه داد: این کمیته با هدف ارائه الگوی برتر پوشش اسلامی به بانوان راه‌اندازی شده است و متشکل از بانوان و طراحان و خیاطان برتر استان است.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: در فراخوانی که در این هفته ارائه شده است از تمام طراحان دعوت می‌شود تا با مراجعه به این کمیته آثار خود را برای تهیه آرشیو و نمایشگاه مد و لباس ارائه دهند.

برگزاری جشن بزرگ میلاد در پنج نقطه از شهر قزوین

سیدی ادامه داد: جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا (س) امروز در پنج نقطه از شهر قزوین با حضور بانوان قزوینی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم که از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی شده، تلاش شده تا حضوری پر رنگ از بانوان را شاهد باشیم.

مشاور امور بانوان و خانواده استاندار قزوین با دعوت از بانوان استان برای حضور در این مراسم گفت: سعی شده تا از برترین و برجسته‌ترین سخنران‌ها در این مراسم استفاده شود تا جشنی به یاد ماندنی برای مادران و بانوان قزوینی داشته باشیم.

سیدی ادامه داد: این مراسم عصر امروز در مساجد خاتم‌الانبیاء (ص)، مسجد محمد رسول‌الله، مسجد الغدیر (شهید بابایی)، حسینیه امامزاده اسماعیل و حسینیه امام حسن عسکری (شهرک کوثر) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول