اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد کرمان:

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامع از نیازهای مددجویان است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامع از نیازهای مددجویان، امکانات امداد و خدمات ارائه شده ضروری است.

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامع از نیازهای مددجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، وحید میرزایی ظهر امروز در جمع کارکنان حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کرمان اظهار داشت: ‌سیاست‌های جدید کمیته امداد‌ بر پایه اشتغال‌‌محوری استوار است و دیگر زمان آن گذشته که مردم را ‌تحت پوشش قرار داد.

وی با تأکید بر دقت و توجه در خودکفایی مددجویان بیان داشت: زمانی‌ که اعلام می‌کنیم تعدادی از مددجویان به واسطه خودکفایی از حمایت امداد خارج شده‌اند، نگاه مردم‌، مسئولان و خیران به این خانواده‌ها این است که آیا به واسطه خدمات امداد تغییری در زندگی آنها به وجود آمده است. 

میرزایی بهترین راه موفقیت در حوزه اشتغال امداد را بهره‌مندی از نیروی انسانی کارآمد دانست تا به وسیله آن نیازها و استعدادهای مردم شناسایی و بر پایه آن برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: در حوزه اشتغال باید مانند جوانان سال 57 و دوران دفاع مقدس کار کنیم و از شهدا‌ درس ایثار، فداکاری و خدمت‌رسانی بیاموزیم.

میرزایی تصریح کرد: تمام حوزه‌ها باید در فراخور ابزار و امکانات موجود برای موفقیت حوزه اشتغال در طرح‌های اجرایی ‌همکاری کنند.

وی گفت: به عنوان مثال حوزه فرهنگی در کلاس‌های آموزش خانواده با بیان سخنان بزرگان و آیات و روایات اهمیت ‌مسئله اشتغال را برای خانواده‌ها تبیین کنند.

میرزایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود استان کرمان اظهار داشت: باید با برقراری تعاملات برون‌سازمانی از همه امکانات به ویژه ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی‌، ارتباط با نمایندگان‌، مسئولان و ... در راستای خدمت‌رسانی به مددجویان بهره‌برداری کنیم.

قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان وجود یک بانک اطلاعاتی جامع از نیازهای مددجویان و امکانات امداد و خدمات ارائه شده را ضروری دانست و افزود: با این کار می‌توان بر مبنای اطلاعات موجود و نیاز مددجویان، برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی کرد.

وی به ‌کاهش 10 درصدی مددجویان در طرح پالایش پرونده‌ها اشاره و عنوان کرد: حوزه اشتغال مهم‌ترین وظیفه را در برنامه پالایش مددجویان به عهده دارد.

میرزایی ابراز داشت: دست‌اندرکاران حوزه اشتغال و خودکفایی باید دوردست اشتغال را ببینند و با تلاش و پشتکار آینده‌ای روشن برای مددجویان ترسیم کنند و همواره مراقب باشند که کیفیت خدمات تحت تأثیر کمیت قرار نگیرد.

وی به برجسته‌سازی و مستندسازی برنامه‌های کمیته امداد به ویژه حوزه اشتغال تأکید کرد و خواستار همکاری بیش از پیش روابط عمومی کمیته امداد با این حوزه شد.

میرزایی با تقدیر از فعالیت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: خدمات کارکنان امداد با هیچ اداره و سازمانی قابل مقایسه نیست و با روحیه و پشتکار مسئولان مربوطه جایگاه حوزه اشتغال استان در سال جاری ارتقا می‌یابد.

وی ابراز داشت: ما برای جایگاه خدمت نمی‌کنیم، خدمت زمانی ارزشمند است که صرفا‌ً بر مبنای وظیفه و برای رضای خدا صورت پذیرد.

محمد علیزاده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از خدمات حوزه اشتغال در سال 90 اظهار داشت: بحث اشتغال در سال‌جاری بسیار سنگین‌تر است و حوزه اشتغال با وجود مشکلاتی نظیر کمبود نیرو اما با تمام توان برای اشتغال و استقلال اقتصادی خانوارها تلاش می‌کند.

وی همچنین پیشنهاد داد تا اداره‌ای با عنوان آموزش در حوزه اشتغال به منظور کمک و مشاوره برای طرح‌های اشتغال و خودکفایی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول