اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی

بانک اطلاعاتی آمار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی از ایجاد بانک اطلاعاتی آمار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

بانک اطلاعاتی آمار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، هادی ذاکری اظهار داشت: از آنجا که یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان استان وجود مغایرت در آمار منتشر شده از سوی دستگاه‌های اجرایی است در بخش‌نامه مورخ 26 مرداد 90 تمام دستگاه‌های استان موظف شدند آمار حوزه تخصصی خود را پس از بررسی و صدور مجوز از سوی دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی منتشر کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که صدور این بخشنامه در اواخر تابستان سال جاری و هم‌زمان با آغاز مراحل اجرایی طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن سال 90 صورت گرفت، تأخیر چند ماهه برای فراهم کردن مقدمات و اجرای بخشنامه یاد شده، گریزناپذیر بود.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی اضافه کرد: خوش‌بختانه فرم‌های مورد نیاز برای گردآوری و بررسی آمار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی توسط کارشناسان این دفتر تهیه شده است و از ابتدای سال جاری با همکاری دستگاه‌ها این بخشنامه شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

ذاکری یکی دیگر از مشکلات موجود در دستگاه‌های اجرایی استان را موازی‌کاری در تولید لایه‌های GIS دانست و ادامه داد: این امر نه تنها اتلاف منابع مالی را به همراه داشت بلکه گاهی به دلیل متفاوت انتخاب شدن پیمانکار، لایه‌های تهیه شده با وجود اشتراک در موضوع، کیفیت و کمیت نتایج متفاوت است.

وی اظهار داشت: این موضوع در شورای برنامه‌ریزی مورخ 29 دی 90 مطرح و مقرر شد از این پس دستگاه‌های اجرایی که اقدام به تولید لایه های GIS می‌کنند، موظف به ارائه یک نسخه از آن به دفتر آمار و اطلاعات استانداری هستند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان ساخت: این امر نه تنها به تهیه بانک جامع لایه‌های GIS استان منجر می‌شود بلکه از تهیه لایه‌هایی که قبلاً تولید شده‌اند، خودداری و در منابع مالی دستگاه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول