اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان شرقی خبر داد

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی 2500 هیئت مذهبی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان شرقی از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی دو هزار و 500 هیئت مذهبی در این استان خبر داد.

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی 2500 هیئت مذهبی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، احد پنجه‌شکار در نخستین گردهمایی اعضای شورای هیئات مذهبی استان که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: شورای هیئات مذهبی از 13 سال پیش تاکنون اقدام به جمع آوری اطلاعات، کدبندی، صدور مجوز فعالیت، اجرای طرح آسیب شناسی، سیاستگذاری کلان و برنامه دهی هیئات مذهبی در استان کرده است.

وی افزود: در همین مدت بر عملکرد هیئات مذهبی توسط اعضای شورا نظارت و اختلافات احتمالی میان برخی هیئات حل و فصل شده است.

پنجه‌شکار با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر نقش شورای هیئات مذهبی در ساماندهی مراسم عزاداری در سطح کشور تلاش مضاعف سایر اعضا در استان را خواستار شد و گفت: خوشبختانه برنامه‌های مناسبی از سوی تبلیغات اسلامی برای هدایت فکری این هیئات همچنین حمایت از برنامه‌های آنها انجام شده و می‌شود که باید فرصت پیش آمده را مغتنم شمرد.

وی دقت نظر مسئؤلان هیئات مذهبی را در رعایت بهداشت عمومی در توزیع خیرات و نذورات خواستار شد و اضافه کرد: بهتر است هر چند ماه نسبت به بازبینی علم‌های هیئات اقدامی از سوی اعضای هیئات صورت گیرد و از علم‌های فرسوده که دور از شأن خاندان اهل بیت است استفاده نشود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان از تمام هیئات مذهبی ای که دارای علم های قدیمی هستند خواست تا این آثار را به صورت امانت یا اهدایی در اختیار موزه محرم سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان قرار دهند تا به شکل احسن از آنها نگهداری شود.

پنجه شکار راه‌اندازی تیم های تذکر لسانی برای احیای امر به معروف در مراسم عزاداری را یکی از ضروریات دستگاه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) دانست و گفت: رعایت این امر یک اصل ضروری در برگزاری عزاداری سالار شهیدان است. 

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول