اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون دو و میدانی:

فدراسیون دو و میدانی بانک اطلاعاتی جامع ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون دو و میدانی با اشاره به اینکه اطلاعات و آمار مربوط به پیشکسوتان و ورزشکاران دو و میدانی در حال تدوین است، گفت:‌ فدراسیون دو و میدانی به زودی صاحب بانک اطلاعاتی جامع می‌شود.

فدراسیون دو و میدانی بانک اطلاعاتی جامع ایجاد می‌کند

افشین داوری صبح امروز در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت دو و میدانی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت:‌ ما هنوز یک بانک اطلاعاتی جامع نداریم حتی اطلاعات از پیشکسوتان و ورزشکاران این رشته در اختیار نداشته که البته قرارداد داشتیم که تمام اطلاعات و آمار ما به صورت دقیق احصا شود.

وی گفت:‌ همچنین در زمینه ورزشکاران بیمه شده آماری در اختیار نداریم لذا از هیئت‌های استانی می‌خواهیم تا آمار خود را به فدراسیون منعکس کنند، از این رو امیدواریم در آینده نزدیک یک آماری را گردآوری کنیم.

داوری برآورد فدراسیون دو و میدانی کشور از تعداد ورزشکاران دو و میدانی را حدود 10 هزار ورزشکار عنوان کرد و افزود: البته آمار دقیق در دسترس نیست که با احصای آمار فعالیت‌های دو و میدانی سامان داده شده و برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این فدراسیون المپیک است، اظهار کرد: بر همین اساس تلاش شده است تا به اهدافی که به همین منظور ترسیم کرده‌ایم برسیم که این نیاز به تلاش ورزشکاران هم دارد.

رئیس فدراسیون دو و میدانی یکی از مهم‌ترین رویکردهای این فدراسیون را توجه به استان‌ها عنوان کرد و گفت: به همین منظور از تمام استان‌ها خواسته‌ایم که نیازهای خودشان را جمع بندی کرده و به فدراسیون ارائه و نهایتاً به وزارت ورزش ارائه شود و وزارت هم با توجه به دیدگاه مثبتی که نسبت به این رشته ورزشی داشته، توجه لازم را خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه رشته ورزشی دو و میدانی می‌تواند 147 مدال را در المپیک بگیرد، افزود: ما اکنون در کشور ورزشکارانی مثل احسان حدادی را داریم که با زحمات فراوان توانسته است که به مقام سوم جهان برسد و این ظرفیت در سایر ورزشکاران دو و میدانی کشور وجود دارد.

داوری با اشاره به اینکه ورزش دو و میدانی با تمام رشته‌ها متفاوت است، گفت: اخیراً در ترکیه مسابقات جهانی بود که واقعاً تفاوت را شاهد هستیم، در این مسابقات 167 کشور جهان شرکت کردند که قابل توجه بود و تعداد شرکت کنندگان و ورزشکاران دختر و پسر بالغ بر 2 هزار نفر بودند.

وی افزود: این مسابقات دارای مراحل مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی است که باید ورزشکاران تمام آمادگی‌ها را داشته باشند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی همچنین به وضعیت اعتبارات این فدراسیون اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل وزارتخانه و 870 میلیون تومان از محل کمیته المپیک گذاشته شد و عمده این اعتبارات جذب شد که توانستیم تمام برنامه‌های خود را پارسال در فدراسیون اجرا کنیم.

وی افزود: درخواست ما برای اعتبارات فدراسیون در سال جاری با این نگاه بوده که باید خیلی افق دیدمان را نسبت به این رشته ورزشی تغییر دهیم، اگر با این نگاه که شاید با این اعتبار یک فدراسیون بتواند فعالیت کند که البته می‌شود و مشکلی هم ندارد ولی اگر می‌خواهیم از 147 مدال در المپیک سهمی ببریم باید مدیریت و هزینه کردمان را تغییر بدهیم.

رئیس فدراسیون دو و میدانی خاطرنشان کرد: البته با توجه به دید وزارتخانه به فدراسیون، این وضعیت قابل تغییر است.

وی با اشاره به اینکه از آذرماه سال گذشته سکانداری فدراسیون دو و میدانی را بر عهده گرفته است، گفت: بعد از آنکه در فدراسیون حضور یافتم به خاطر آرامشی که برقرار شد شرایط بسیار خوبی برای دو و میدانی فراهم شد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول