اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی قزوین خبر داد

تدوین بانک اطلاعاتی پژوهش‌های صنایع دستی قزوین

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: بانک اطلاعاتی پژوهش‌های مرتبط با صنایع دستی و هنرهای سنتی در این استان تدوین می‌شود.

تدوین بانک اطلاعاتی پژوهش‌های صنایع دستی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین حمیدرضا قاسمی اظهار کرد: به منظور ساماندهی و یکپارچه‌سازی اطلاعات در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی همراه با تدوین اطلس صنایع دستی استان، بانک اطلاعات پژوهشی آن نیز در سال جدید تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه صنایع دستی گفت: در چند سال اخیر پژوهش‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف صنایع دستی در استان قزوین انجام شده که به صورت بانک اطلاعاتی و چکیده مطالب، در اطلس صنایع دستی قرار می‌گیرد.

قاسمی یادآور شد: پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه مردم‌شناسی بوده که به اختصار در این اطلس آمده و همچنین بانک اطلاعاتی نقوش دست‌بافته‌های استان قزوین نیز در اطلس صنایع دستی قابل مشاهده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در پایان عنوان کرد: جمع‌آوری و تدوین اطلاعات می‌تواند زمینه‌ را برای برنامه‌ریزی مناسب به منظور حفظ، احیا و توسعه صنایع دستی فراهم کرده و به ماندگاری و معرفی آن بینجامد.

انتهای پیام/و۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول