اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام کردستان خبرداد

برگزاری جشن‌ نیکوکاری با محوریت مساجد در کردستان / تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ کردستان از برگزاری جشن‌های نیکوکاری با محوریت مساجد در این استان خبر داد.

برگزاری جشن‌ نیکوکاری با محوریت مساجد در کردستان / تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین در کردستان

 

قنبر موسی‌نژاد در حاشیه برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های جشن نیکوکاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، از محور قرار دادن مساجد در برگزاری جشن‌ نیکوکاری امسال در سراسر استان خبر داد و اظهارداشت: استفاده از ظرفیت مساجد با توجه به وجود بیش از یک‌هزار و 800 مسجد در سطح استان در راستای جذب بیش از پیش مشارکت‌های مردمی امری ضروریست.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت مدارس در برگزاری جشن نیکوکاری تاکید کرد و ادامه داد:‌ خوشبختانه استفاده از ظرفیت مدارس با توجه به تعامل مدیران مدارس استان در جشن نیکوکاری در طول چند سال اخیر به خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیل بودن مدارس در روز پنجشنبه برگزاری جشن نیکوکاری به صورت ویژه در 17 اسفندماه در سطح مدارس استان صورت می‌گیرد و زنگ نیکوکاری در مدارس نواخته می‌شود.

* تشکیل ستاد نیکوکاری اصناف و بازاریان در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ کردستان استفاده از ظرفیت اصناف و بازاریان در برگزاری جشن نیکوکاری را یادآور شد و ادامه داد:‌ تشکیل ستاد اصناف و بازاریان در سراسر استان باید به صورت ویژه توسط حوزه مشارکت‌های کمیته امداد مورد توجه قرار گیرد.

* تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین در کردستان

موسی‌نژاد اعتمادسازی را از دیگر موضوعات مهم در بحث تقویت مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: به منظور افزایش اعتماد هرچه بیشتر خیرین و افراد نیکوکار بانک اطلاعات خیرین باید در سطح استان هرچه سریعتر راه‌اندازی شود.

وی اطلاع‌رسانی نحوه مصرف کمک‌های مردمی در بین خیرین را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر خیرین به صورت کامل از نحوه مصرف کمک‌های خود مطلع شوند بدون شک مشارکت بیشتری با برنامه‌های این نهاد خواهند داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ کردستان همچنین بر توزیع به موقع کمک‌های مردمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید کرد و ادامه داد:‌ توزیع کمک‌های مردمی به ویژه کمک‌های جشن نیکوکاری با توجه به پایان سال باید مورد توجه قرار گیرد.

موسی‌نژاد اکرام ایتام را نیز از دیگر اولویت‌های مهم کمیته امداد عنوان کرد و تصریح کرد: ‌ارتباط و تعامل تنگاتنگ شما با حامیان در جذب بیشتر کمک‌های آنان و رفع مشکلات ایتام نقش مهم و کلیدی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه کار کمیته امداد جزو تکالیف ولی فقیه است، اظهارداشت:‌ کارها و برنامه‌های این نهاد مقدس جزو برنامه‌هایی است که در طول تاریخ اسلام این وظایف همواره توسط شخص پیامبر و ائمه اطهار انجام می‌شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ کردستان تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این وظایف درست 22 روز بعد از پیروزی انقلاب با تشکیل این نهاد مقدس به عهده کمیته امداد گذاشته شده و این نشان از اهمیت و جایگاه ارزشی این نهاد است.

موسی‌نژاد با بیان اینکه جایگاه کمیته امداد جایگاه مقدس و رفیعی است، تصریح کرد: تحقق اهداف و برنامه‌های کمیته امداد نیازمند تعامل و مشارکت همه فعالان این عرصه است.

وی در پایان افزود:‌ اطلاع‌رسانی خدمات شایسته کمیته امداد به مردم باید در برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری مورد توجه قرار گیرد تا مردم بیشتر با رسالت‌های این نهاد آشنا شوند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول