اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

رونق تولید نیازمند توسعه برندها و استانداردها است

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه رونق تولید نیازمند ارتقای کیفی، توسعه برندها و استانداردها است،گفت: واردات باید در خدمت تولید دربیاید.

رونق تولید نیازمند توسعه برندها و استانداردها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن صالحی‌نیا ظهر امروز در همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت دو سال گذشته واحدهای صنعتی در استان‌های مختلف را در حوزه‌های مختلف مورد بررسی و پایش قرار داده است، اظهار داشت: نتیجه این تحقیق نشان داد که 70 درصد مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی مرتبط با کمبود نقدینگی و مسائل مالی است.

وی با تاکید بر اینکه تأمین مالی به صورت ارزی و ریالی با حداقل هزینه از اهداف وزارتخانه صنعت در پیشبرد حمایت از تولید ملی است، افزود: از آن جایی که تأمین مالی در ایران بانک محور است، بنابراین رفع مشکلات این بخش در مدیریت عرضه و تقاضا با همکاری بانک مرکزی و بانک‌های عامل امکان پذیر است.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: پیش فرض بخش صنعت و معدن کشور استفاده از حداقل نرخ ارز برای تأمین مواد اولیه و ملزومات در زنجیره تولید است.

وی با بیان اینکه در سال تولید ملی، تکلیف مضاعفی بر دوش واحدهای صنعت و معدن است، گفت: اولویت‌های امسال این وزارتخانه رونق تولید، ارتقای کیفیت و اصلاح الگوی مصرف شرکت‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی کشور است.

صالحی‌نیا با تاکید بر اینکه خواسته مشتریان و بازار کشور به محور رونق تولید باز می‌گردد، افزود: در بودجه سال جاری شرایط حمایت از تولید کنندگان و موظف کردن بانک‌ها در ارائه تسهیلات و حمایت از تولید در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تکمیل و توسعه طرح‌های نیمه تمام و اصلاح ساختار اقتصادی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به عنوان محور اصلی در رونق تولید صادرات محور تلقی می‌شود، بنابراین تولید باید صادرات محور و رقابتی باشد و به بهبود محیط کسب و کار و روان سازی فعالیت‌های اقتصادی اهمیت داده شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه رونق تولید نیازمند ارتقای کیفی، توسعه برندها و استانداردها است، بیان داشت: مدیریت واردات، روش‌ها و مکانیزم‌های خاص خود را می‌طلبد و باید به گونه‌ای پیش رفت تا واردات را در خدمت تولید در بیاید و ارزش افزوده مناسب برای آن در داخل ایجاد شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول