اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان استاندارد ایران خبر داد

مخالفت سازمان استاندارد با 5000 درخواست واردات

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: این سازمان با واردات کالا به کشور در قالب پنج هزار درخواست ثبت سفارش به خاطر بی‌کیفیت بودن کالاها مخالفت کرده است.

مخالفت سازمان استاندارد با 5000 درخواست واردات

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدنظام‌الدین برزگری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی اظهار کرد: این تعداد درخواست واردات از مجموع 27 هزار درخواستی که از سوی فعالان این بخش ثبت سفارش شده، صورت گرفته که به خاطر مخالفت سازمان استاندارد واردات کالاهای مربوطه انجام نشد.

وی تاکید کرد: توجه به کیفیت کالاها از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان بوده به گونه‌ای که از ورود کالاهای فاقد کیفیت به کشور جلوگیری شود.

برزگری همچنین با اشاره به نقش سازمان استاندارد در خدمت‌رسانی به مردم تصریح کرد: بر اساس برنامه تحولی این سازمان افزون بر هزار و 400 خدمت استاندارد شده دستگاه‌ها برای خدمت هر چه بیشتر به مردم مورد شناسایی قرار گرفت.

به گفته رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، این خدمات در قالب طرحی به ریاست جمهوری منعکس شده که ریاست جمهوری نیز از آن استقبال به عمل آورده است.

وی همچنین به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: نام‌گذاری امسال تأثیر بسزایی در جلوگیری از واردات کالاهای بی‌کیفیت خارجی و حمایت از تولید داخلی که کیفیتی به مراتب بهتر از این محصولات داشته، دارد.

به گزارش فارس، معاون برنامه ریزی استاندار خراسان‌شمالی هم در این نشست اظهار کرد: نقش سازمان استاندارد در نظارت بر تولید کالاهای با کیفیت و استاندارد اجتناب‌ناپذیر است.

حسن قلی‌زاده توجه به استانداردها را سبب ارتقای کیفیت کالاها و اقبال بیشتر مردم به تولیدات داخلی عنوان کرد.

در این آیین با قدردانی از خدمات محمدرضا مروی‌مقدم مدیرکل پیشین استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی، علی‌اصغر رضازاده به عنوان مدیرکل جدید استاندارد استان معرفی شد.

رضازاده پیش از این معاونت برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی را بر عهده داشته است.

وی چهارمین مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی پس از مروی‌مقدم، بیگ‌بابایی و اسداللهی طی هشت سال تاسیس استان است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول