اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

4 هزار کیلوگرم قند غیراستاندارد در یاسوج کشف شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط 4 هزار کیلوگرم قند غیراستاندارد در شهر یاسوج خبر داد.

4 هزار کیلوگرم قند غیراستاندارد در یاسوج کشف شد

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: طی بازرسی کارشناسان این اداره‌کل از بازار شهر یاسوج، چهار تن قند غیراستاندارد کشف و ضبط گردید.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده قضایی واحدهای تولیدی متخلف که اقدام به تولید و توزیع کالای مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد و یا جعل علامت استاندارد روی محصولات تولیدی خود داشته‌اند هم‌اکنون در مراجع قضایی در دست رسیدگی است.

محمدی تصریح کرد: تعدادی از این پرونده‌ها در مرحله صدور حکم بوده که متخلفان به جزای نقدی و تحمل حبس تعزیری محکوم شدند.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: بر اساس قانون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، هرگونه تخلف اعم از تولید کالای بدون کیفیت و مغایر با استاندارد، جعل علامت استاندارد تا نگهداری و عرضه کالاهای استاندارد تخلف بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی گفت: در صورتی که واحدهای تولیدکننده محصولات بدون کیفیت و فاقد استانداردهای لازم تولید کنند بنا بر مقررات با دریافت تذکر، اخطار، تعلیق، ابطال پروانه استاندارد و یا برخورد قضایی اعم از جریمه، زندان رو‌به‌رو می‌شوند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مردم استان باید به تاریخ، تولید و انقضای مواد غذایی و همچنین به نشان استاندارد این محصولات توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به این اداره‌کل گزارش دهند.

محمدی فرهنگ‌سازی در زمینه استاندارد را یکی از راه‌های ترویج این مقوله مهم در جامعه دانست و بیان کرد: در استان ما رسانه‌ها به وظیفه خود به خوبی عمل کرده‌اند و از سایر رسانه‌های پرمخاطب از جمله صدا و سیما نیز انتظار داریم نسبت به این امر مهم همکاری بیشتری با ما داشته باشند.

وی گزارش‌های مردمی را بیش از هر چیز برای برخورد با قانون‌شکنان مهم دانست و افزود: بهترین بازرسان در ارتباط با استاندارد خود مردم هستند که اگر با همت بیشتری به میدان بیایند به حتم سودجویان از این عرصه رحل اقامت خواهند کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول