اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان خمینی‌شهر خبر داد

ساخت نخستین کتابخانه مرکزی استاندارد خمینی‌شهر

خبرگزاری فارس: مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان خمینی‌شهر از ساخت نخستین کتابخانه مرکزی استاندارد خمینی‌شهر در این شهرستان خبر داد.

ساخت نخستین کتابخانه مرکزی استاندارد خمینی‌شهر

ابراهیم ملایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: قرار است به زودی زمین کتابخانه‌ مرکزی و استاندارد خمینی‌شهر به متراژ 3 هزار مترمربع توسط شهرداری به نهاد کتابخانه‌ها اهدا شود و ساخت و تکمیل این کتابخانه نیز از طریق بودجه تملک دارایی تأمین می‌شود.

وی افزود: از طریق شهرداری سه زمین به اداره کتابخانه‌های خمینی‌شهر پیشنهاد شده است که امیدواریم با تعیین زمین در ماه جاری بتوانیم در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌ جمهوری بودجه ساخت آن را به دولت پیشنهاد کنیم تا پس از تصویب بودجه پیشنهادی بلافاصله ساخت این کتابخانه استاندارد آغاز می‌شود.

مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه به زودی کتابخانه الغدیر خمینی‌شهر به عنوان نخستین کتابخانه شبانه‌روزی استان اصفهان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در این کتابخانه سه طبقه که حاوی دو سالن مطالعه، سالن اجتماعات، نگارخانه و بخش‌هایی دیگر است، حدود 25 هزار جلد کتاب وجود دارد.

ملایی با اشاره به ساعت کاری این کتابخانه تاکید کرد: اعضا می‌توانند از ساعت 7 صبح تا 12 شب از خدمات این کتابخانه استفاده کنند اما اعضایی که قصد دارند برای مطالعه بعد از ساعت 12 شب مراجعه‌ کنند، نمی‌توانند زودتر از ساعت 6 صبح از کتابخانه خارج شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان خمینی‌شهر دارای 17 باب کتابخانه است، تصریح کرد: در کم‌تر از دو ماه آینده 5 باب کتابخانه دیگر به این کتابخانه‌ها افزوده می‌شود.

مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: از این تعداد 9 باب به صورت مشارکتی است که کتابخانه‌های مشارکتی آن یک باب با شهرداری، یک باب با آموزش و پرورش و بقیه مشارکتی با خیّران است و 8 باب کتابخانه نهادی نیز در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه امام صادق(ع) دینان در شهرستان خمینی‌شهر تصریح کرد: این کتابخانه در زمینی به مساحت 500 متر مربع و با زیربنای 750 مترمربع در سه طبقه با هزینه 500 میلیون تومانی شهرداری و شورای شهر دُرْچه ساخته شده است و به نهاد کتابخانه‌های کشور واگذار شده است.

وی اضافه کرد: این کتابخانه در کم‌تر از سه سال ساخته و به تمام امکانات کتابخانه‌ای مجهز شده است و زیر نظر اداره کتابخانه‌های خمینی‌شهر اداره می‌شود.

ملایی تصریح کرد: در این کتابخانه در حال حاضر 5 هزار و 500 جلد کتاب وجود دارد و در دو شیفت کاری خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول