اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

تکمیل مجتمع فرهنگی امامزاده شهرکرد 50 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی و زیارتی حرم امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تکمیل مجتمع فرهنگی امامزاده شهرکرد 50 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی بعد از ظهر امروز در دیدار با مسئولان اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان اظهار داشت: از ابتدای سال 91 در اکثر بقاع استان فعالیت عمرانی در قالب طرح جامع تدوین شده برای هر امامزاده شروع شده است و با در نظر گرفتن مشکلات مالی و اعتباری پیشرفت خوبی نیز داشته‌اند.

وی با اشاره به پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی و زیارتی حرم امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون اشاره کرد و گفت: این طرح در فضایی به مساحت سه‌هزار متر مربع و با زیربنای شش‌هزار متر مربع اجرا و 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

طباطبایی با بیان اینکه این طرح شامل کتابخانه مجهز، مسجد، حسینیه، نمایشگاه و کانون‌های فرهنگی خواهد بود، گفت: تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال برای این پروژه صرف شده است که به لحاظ کمبود منابع مالی روند کار به کندی صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش محوری و مهم این امامزاده در فرهنگ، اعتقاد و زندگی روزمره شهروندان بیان داشت: برای تکمیل این طرح بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که درآمد امامزاده از محل نذورات واریزی به ضریح مطهر تا 10 سال آینده نیز جوابگوی این هزینه نخواهد بود.

وی وضعیت پروژه‌های عمرانی سایر امامزادگان استان را نیز مشابه امامزاده دو معصوم شهرکرد دانست و گفت: با توجه به درآمد بسیار اندک این امامزادگان و همچنین کمبود اعتبارات دولتی در این بخش روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در این بقاع متبرکه با کندی پیش می‌رود.

طباطبایی در ادامه با تأکید بر اینکه معرفی و شناساندن فرهنگ قرآن و اسلام جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد، گفت: در گام اول برای مبارزه جدی با آسیب‌های دینی، مسئولان و نهادها باید با مبانی دینی آشنایی کامل داشته و ارتباط تنگاتنگی با علما و حوزه‌های علمیه برای آشنایی با معارف اسلامی داشته باشند تا بتوانند انحرافات موجود را تشخیص دهند و راهکار مناسب برای برخورد و دفع این انحرافات از جامعه را ارائه داده  و اجرا کنند.

وی افزود: اگر سازمان‌ها و نهاد‌ها خود را با نیاز روز جوانان هماهنگ کرده و نسبت به حالات و روحیات آنان شناخت کافی داشته باشند، با برنامه‌ریزی درست و جذاب و بدور از کلیشه و تکرار می‌توانند در مقابل توطئه دشمنان ایستاده و با آن مبارزه کنند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول