اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه لردگان:

بارگاه امامزادگان لردگان مجری طرح نشاط معنوی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان گفت: طرح نشاط معنوی در سه بارگاه امامزاده این شهرستان اجرا می‌شود.

بارگاه امامزادگان لردگان مجری طرح نشاط معنوی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام نورالدین ضیایی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان اظهار داشت: خدمت‌رسانی و حفظ و حراست از فضای فیزیکی و فرهنگی امامزادگان در زمان حضور مسافرین از نکات بسیار مهم و اساسی است.

وی افزود: تهاجم فرهنگی و دور شدن از فرهنگ اسلامی در چند سال اخیر سبب به وجود آمدن ناهنجاری‌های بسیاری در اماکن تفریحی و زیارتی شده است که نهادهای مختلف فرهنگی باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی مورد پذیرش جامعه و جوانان و ایجاد فضاهای آموزشی در این اماکن متبرکه، امامزادگان و بقاع متبرکه را به مراکز ایجاد و اشاعه فرهنگ اسلامی تبدیل کنند.

ضیایی ادامه داد: در راستای تبدیل امامزادگان و اماکن متبرکه به قطب‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به اجرای طرح نشاط معنوی ویژه تعطیلات تابستانی برای زائرین و مسافرین این بقاع متبرکه کرده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان با اشاره به برنامه‌های این طرح گفت: برگزاری کلاس‌های متنوع فرهنگی و مذهبی و قرآنی و همچنین برگزاری کلاس‌های علمی و اردوهای تفریحی در بقاع استان و شهرستان از برنامه‌های این طرح محسوب می‎‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام طرح نشاط معنوی از 16 خرداد آغاز شده است، گفت: بر همین اساس علاقه‌مندان می‌توانند تا سوم تیر ماه برای ثبت‌نام به دفاتر فرهنگی امامزادگان شهرستان مراجعه کنند.

ضیایی افزود: این طرح در امامزادگان پیرمحمد علی روستای منجر مویی و عباسعلی روستای برجویی و سید احمد روستای ارمند اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اطلاعات موقوفات شهرستان لردگان در سامانه جامع اطلاعات موقوفات ثبت شد، گفت: این سامانه علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات و موقوفات و رقبات، جمع‌آوری اطلاعات مالی موقوفات و بقاع متبرکه شامل میزان درآمد موقوفات و هزینه‌های آنها و منابع و مصارف بر اساس سرفصل‌های تعیین شده را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

ضیایی دسترسی آسان به اطلاعات، نظارت مستقیم مدیر کل استان و معاونین سازمان مرکزی اوقاف بر نحوه اداره موقوفات و میزان درآمد و هزینه را از مزایای راه‌اندازی این سامانه دانست.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول