اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نیشابور:

طرح گردشگری مذهبی در بقاع ‌متبرکه نیشابور انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بالای آموزش و پرورش، طرح گردشگری مذهبی در بقاع متبرکه شاخص شهرستان، تابستان امسال برگزار می‌شود.

طرح گردشگری مذهبی در بقاع ‌متبرکه نیشابور انجام می‌شود

حجت‌الاسلام محمد ذاکری ظهر امروز در گفت‌وگو با فارس در نیشابور، اظهار داشت: گردشگری مذهبی در ایران به خاطر تعلقات دینی و معنوی مردم از پررونق‌ترین حوزه‌های گردشگری است.

وی افزود: بنا به مصوبات جلسه مشترک با آموزش و پرورش این شهرستان، دانش‌آموزان به زیارت بقاع متبرکه نیشابور مشرف می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: نخستین جلسه طرح گردشگری مذهبی این اداره با آموزش و پرورش نیشابور برگزار شد که بر این اساس دانش‌آموزان مقاطع سه‌گانه تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با ثبت‌نام در اردوهایی یک روزه به زیارت می‌روند.

وی هدف از اجرای این طرح را در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حضور قشر دانش‌آموز در این بقاع می‌تواند به بهینه‌سازی اوقات فراغت این قشر با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی کمک کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور برنامه‌های این اردوی یک روزه را برگزاری جلسات آموزشی، حلقه‌های معرفت، آموزش قرآن، داستان‌های ائمه معصومین(ع) و پیامبران، اعتقادات و احکام همراه با نشاط معنوی، آشنایی دانش‌آموزان با شخصیت امام‌زادگان و ابعاد مبارزاتی ایشان و در مجموع ارتقای سطح معارفی و اعتقادی آنان عنوان کرد.

ذاکری افزود: مبلّغان روحانی و مربیان قرآن که آموزش‌های لازم را طی کرده‌اند نیز در بقاع‌ متبرکه مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول