اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

‌برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در 70 امامزاده خراسان ‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی اوقات فراغت در 70 امامزاده سطح استان خبر داد.

‌برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در 70 امامزاده خراسان ‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی مومنی عصر امروز در جمع مسئولان ادارات اوقاف خراسان‌جنوبی اظهار داشت: آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اوقاف و امور خیریه از مهم‌ترین نهادهای برگزار کننده برنامه‌های اوقات فراغت هستند.

وی افزود: این دستگاه‌ها باید طبق نیازسنجی و برنامه‌ریزی‌های جامع امامزادگان مختلف در سطح شهرها و روستاهای استان را زیر پوشش برنامه‌های فرهنگی قرار دهند.

*از حضور دانشجویان در برنامه‌های اوقات فراغت استفاده شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس در ایام تابستان گفت: در این راستا باید از حضور دانشجویان و فارغ التحصیلان بومی مناطق و اماکن متبرکه نیز برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اوقات فراغت استفاده شود.

مومنی با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه استان از ظرفیت‌ خوبی برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برخوردار هستند، افزود: برخی از اماکن متبرکه در روزهای خاصی بیشترین حجم زائر را در خوی جای می‌دهند.

وی تصریح کرد: در این راستا باید با برنامه‌ریزی جامع برنامه‌های اوقات فراغت استان در سال جاری بر اساس جمعیت و نیاز مردم در بقاع متبرکه برگزار شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: اجرای این طرح‌های فرهنگی اعتبار ویژه‌ای نداشته و درآمدهای هر بقعه نیز باید در همان مکان هزینه شود.

مومنی یادآور شد: در این زمینه برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح بقاع باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه برخی بقاع زائر زیادی داشته اما از درآمد پایینی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: باید برای این بقاع نیز اقداماتی جامع از سوی مسئولان صورت گیرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول