اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه:

بشرویه اداره ثبت اسناد ندارد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: نبود اداره ثبت اسناد یکی از معضلات شاخص در شهرستان بوده که با توجه به فراوانی موقوفات و کمبود نیرو روند اخذ اسناد مالکیت موقوفات با کندی انجام می‌شود و موجب تضییع حقوق موقوفات شده است.

بشرویه اداره ثبت اسناد ندارد

حجت‌الاسلام دادخدا‌ خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: وقف، بهترین خدمت مؤمنان به محرومان بوده که هدف از گسترش فرهنگ وقف، رشد معنوی و خیرخواهی در جامعه است.

وی ادامه داد: موقوفات میراث گران‌بهایی هستند که سند افتخار و راهگشای نسل‌های بعد است و از طرف دیگر وقف منبعی مطمئن برای حل معضلات جامعه محسوب می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با اشاره به اینکه امر حسنه و مبارک وقف در سال‌های اخیر تا حدود زیادی جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرده است، افزود: در این زمینه باید اخذ سند مالکیت موقوفات از وظایف اصلی اوقاف قرار داده شود تا پس از به اثبات رسیدن مالکیت موقوفه، زمینه اجرای فعالیت‌های دیگر در آن فراهم شود.

خدایی تصریح کرد: شهرستان بشرویه دارای 375 موقوفه و یک‌هزار و 68 رقبه است که تا کنون 35 فقره سند مالکیت به همت این مجموعه برای این موقوفات اخذ شده است.

وی ارزش تقریبی موقوفاتی که در سال 90 سند مالکیت آن‌ها اخذ شده است را یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از نظر سند صادر شده موقوفات، شهرستان بشرویه مقام دوم را در استان کسب کرده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه ادامه داد: نبود اداره ثبت اسناد یکی از معضلات شاخص در شهرستان بوده که با توجه به فراوانی موقوفات و کمبود نیرو روند اخذ اسناد مالکیت موقوفات با کندی انجام می‌شود و موجب تضییع حقوق موقوفات شده است.

خدایی یادآور شد: علت کندی در ثبت موقوفات، مسافت طولانی 190 کیلومتری رفت و برگشت به اداره ثبت اسناد شهرستان فردوس و گستردگی فعالیت‌های حوزه کار اداره ثبت است که این روند با توجه به سوء‌استفاده افراد سودجو و موقوفه‌خوار به ضرر اوقاف تمام می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول