اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان قزوین اعلام کرد

15 فقره وقف جدید به ارزش 10 میلیارد ریال در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف استان قزوین از 15 فقره وقف جدید در استان قزوین به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این مهم استان قزوین را در رأس همه استان‌های کشور قرار داده است.

15 فقره وقف جدید به ارزش 10 میلیارد ریال در قزوین

حجت‌الاسلام جواد مرادی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل اوقاف استان قزوین برگزار شد، در خصوص حوزه فنی اداره کل اوقاف استان قزوین گفت: در اجرای بازسازی و مرمت بقاع و امامزاده‌ها در استان قزوین فعالیت‌های بسیار زیادی صورت گرفته و در حال حاضر از 264 امامزاده‌ای که در استان وجود دارد بقعه 35 امامزاده در حال بازسازی و مرمت است.

مرادی عنوان کرد: در اداره اوقاف شهرستان البرز 158 میلیون تومان درآمدزایی پیش‌بینی شده بود اما این اداره با 390 میلیون تومان افزایش درآمدزایی با رشد 246 درصدی توانست رکورد قابل توجهی را به دست آورد.

این مقام مسئول بیان کرد: در اداره اوقاف شهرستان تاکستان نیز 77 میلیون تومان درآمدزایی پیش‌بینی شده بود در حالی که این اداره توانست 90 میلیون تومان درآمدزایی داشته باشد.

وی رشد درآمدزایی شهرستان بویین‌ زهرا را نیز 136 درصد عنوان کرد و افزود: این افزایش رشد درآمدزایی که در سطح استان اتفاق افتاد با برنامه‌ریزی‌های متعدد و سرمایه‌گذاری در سطح استان صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف استان قزوین تصریح کرد: در گذشته فضای مناسبی در اداره کل اوقاف استان قزوین برای جذب سرمایه وجود نداشت اما امروز این اداره در جذب سرمایه‌ها موفق عمل کرده است.

وی پروژه مسکونی 160 واحدی شهر بیدستان را از مهم‌ترین پروژه‌هایی عنوان کرد که با جذب سرمایه‌گذار در 27 خرداد اجرایی می‌شود و 75 واحد آن در اختیار اداره کل اوقاف استان قزوین قرار می‌گیرد تا به جوانان واگذار شود.

این مسئول اذعان کرد: پاساژ تجاری شهر محمدیه با 17 میلیارد تومان از دیگر طرح‌هایی است که به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مرادی ادامه داد: بهره‌برداری از معدن زاج تاکند که در مرداد ماه صورت می‌گیرد و برای 100 نفر اشتغال ایجاد می‌کند، احداث پیست موتورسواری در تاکستان، فعالیت‌های کشاورزی دارالایتام در شهر صنعتی البرز و احداث مجتمع تجاری در خانه تقوی‌ها از دیگر برنامه‌های عمرانی مهم در استان قزوین است.

مدیرکل اوقاف استان قزوین بیان کرد: افزایش پروژه‌هایی که اداره اوقاف استان قزوین در استان به بهره‌برداری می‌رساند سبب رونق کسب‌ و کار و افزایش اشتغال می‌شود.

وی از کمبود نیروی انسانی اداره کل اوقاف استان قزوین خبر داد و افزود: تاکنون از محل اعتبارات این اداره هشت نفر جذب شده‌اند.

مرادی تأکید کرد: از چند ماه گذشته با ایجاد تغییراتی در اداره کل اوقاف استان توانسته‌ایم به 80 درصد از اهداف دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در گذشته اداره کل اوقاف استان قزوین دچار مشکلات فراوانی بود که در امر بهره‌برداری از طرح‌ها دچار مشکلات عمده‌ای بودیم و این مهم سبب شده بود برخی از مسئولان نسبت به پیشرفت برنامه‌ها امید چندانی نداشته باشند اما این اداره توانست محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کند و طرح‌های بزرگی را اجرا و به بهره‌برداری برساند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در استان قزوین کارها به صورت جهادی انجام می‌شود و این مهم سبب شده است در بقاع متبرکه در کشور رتبه سوم را کسب کنیم.

مرادی برگزاری منظم کلاس‌های آموزشی برای خدام و هیئت‌ امنای بقای متبرکه را در پیشبرد اهداف و کسب رتبه سوم بسیار مؤثر دانست.

وی به اعلام مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی این اداره پرداخت و افزود: طرح آرامش بهاری در 194 امامزاده از جمله این طرح‌ها است.

این مسئول بیان کرد: طرح خیمه‌های معرفت که در آن از مبلغان بومی و غیر بومی استفاده شد با برنامه‌ریزی خوب و مؤثری صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف استان قزوین طرح یاس نبوی را یک طرح کشوری معرفی کرد که با حضور 35 نفر از مبلغان اجرا شد و خاطرنشان کرد: طرح حرم تا حرم که با حضور آیت‌الله باریک‌‌بین، مردم و مسئولان در شهر قزوین اجرا شد مورد توجه نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفت و این از افتخارات اداره کل اوقاف استان است.

این مقام مسئول ابراز کرد: اداره کل اوقاف در برگزاری برنامه‌های نمادین و محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم و امام هادی (ع) بسیار موفق عمل کرد و این مهم سبب شد تا برای بزرگداشت مقام امام هادی (ع) مراسم متعددی در سطح استان برگزار شود.

مرادی برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و بانوان خدام بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد.

وی یادآور شد: فتح خرمشهر تأثیر به سزایی در غرور ملی جوانان و رزمندگان ما ایجاد کرد و این مهم سبب شد اداره اوقاف استان قزوین هر ساله برای یادآوری این فتح بزرگ مراسم ویِژه‌ای را برگزار کند.

مدیر کل اوقاف استان قزوین اذعان کرد: افتخار می‌کنم که در سالروز ارتحال امام راحل (ره) میزبان زواری بودیم که از استان‌های آذربایجان شرقی و گیلان به استان قزوین آمدند و آنها را در امامزاده‌ها اسکان دادیم.

این مسئول در خاتمه برنامه‌های فرهنگی استان قزوین، ختم قرآن و برگزاری مسابقات فوتسال و پیاده‌روی خانوادگی را نیز از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف استان قزوین اعلام کرد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول