اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان تأکید کرد

لزوم کارشناسی دغدغه‌های پزشکان در اجرای طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان بر لزوم کارشناسی دغدغه‌های پزشکان در اجرای طرح پزشک خانواده در همدان تأکید کرد.

لزوم کارشناسی دغدغه‌های پزشکان در اجرای طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در ستاد پزشک خانواده شهرستان همدان با اشاره به گزارش رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در زمینه طرح پزشک خانواده اظهار کرد: بر اساس این آمار در شهر همدان تعداد 370 پزشک عمومی وجود دارد اما اینکه از این تعداد فقط 27 نفر ثبت‌نام کرده‌اند جای سئوال بسیار دارد.

وی اجرای طرح پزشک خانواده را انقلابی مهم و ارزشی در عرصه پزشکی کشور قلمداد کرد و افزود: این طرح از نظر اهمیت هم‌وزن هدفمندسازی یارانه‌ها است که اگر کارشناسی و آسیب‌شناسی شود مورد استقبال مردمی نیز قرار می‌گیرد.

فرماندار همدان با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف دارو در کشور تصریح کرد: با وجود پرداخت هزینه دارو توسط بیماران در حال حاضر فرهنگ مصرف دارویی بسیار بالا است و اگر در طرح پزشک خانواده نیز دارو رایگان باشد، خود مصیبت عظیمی است.

وی عنوان کرد: خدشه‌ها و دغدغه‌هایی که توسط پزشکان و کارشناسان این طرح ارائه می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد و رفع شود چرا که در این راستا نباید چراغ خاموش حرکت کرد و عقلایی نبود بلکه چالش‌ها باید شفاف‌سازی شوند.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده باید از سال‌ها پیش آغاز می‌شد، خاطرنشان کرد: بر اساس اجرای این طرح پروسه درمانی و هزینه‌های درمانی مشخص می‌شود و بیماران نیز شناسنامه‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه اجرای هر طرح بزرگی در کشور ممکن است با چالش‌هایی مواجه شود و تحول‌های اساسی نیز گاهاً با مقاومت توأم می‌شود، ابراز کرد: مردم ما به واقع نشان داده‌اند که در تحول‌های اساسی همگام با نظام حرکت‌ می‌کنند که بر این اساس با اجرای طرح پزشک خانواده نیز همراهی می‌کنند.

فرماندار همدان با اشاره به دغدغه‌هایی که توسط برخی پزشکان عمومی در زمینه اجرای طرح پزشک خانواده عنوان می‌شود، گفت: برخی از دغدغه‌ها بزرگ‌نمایی شده و برخی پزشکان به دلیل درآمدهای بالایی که بدون این طرح کسب می‌کنند از ورود به طرح استنکاف می‌ورزند و یا مانع ثبت‌نام دیگران می‌شوند.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم انعکاس دغدغه‌ها و محاسن اجرای طرح پزشک خانواده در همدان نیز بیان کرد: به مشکلات درمانی در کشور ما آن گونه که باید پرداخته نشده است و باید تبیین شود که با اجرای این طرح نیز هزینه‌های مردمی در بحث درمان به شدت کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول