اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

طرح پزشک خانواده کاهش مصرف دارو را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اگر طرح پزشک خانواده در شهرها به خوبی اجرا شود، فرهنگ سلامت جامعه و مردم تغییر می‌کند و علاوه بر ارتقای سلامت، کاهش مصرف دارو و آزمایش‌ها را به دنبال دارد.

طرح پزشک خانواده کاهش مصرف دارو را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود حسین‌پور عصر امروز در نشست مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان استان هرمزگان، اظهار داشت: پزشک خانواده به دنبال حفظ، تامین و ارتقای سلامت مردم است و نگاه درمانی فقط بخشی از کارکرد پزشک خانواده شهری است.

وی افزود: اگر طرح پزشک خانواده در شهرها به خوبی اجرا شود، فرهنگ سلامت جامعه و مردم تغییر می‌کند و علاوه بر ارتقا سلامت، کاهش مصرف دارو و آزمایش‌ها را به دنبال دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به نقش پزشک خانواده در ابعاد مختلف سلامت جامعه بیان داشت: پزشک خانواده همه ابعاد سلامتی را دربر دارد و در واقع پزشکان در مباحث آموزشی و پیش‌گیری در همه گروه‌های جامعه نقش بسزایی دارند.

حسین‌پور به عملکرد کمیته‌های ستاد اجرایی پزشک خانواده استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: کمیته‌های مختلف مورد نیاز در مرکز بهداشت استان هرمزگان تشکیل شده است و آموزش‌های مورد نیاز طبق برنامه عملیاتی به تدریج داده می‌شود، هم‌چنین در این راستا اطلاع‌رسانی به مردم نیز‌ آغاز شده است.

وی نقش پزشک خانواده را نقش سلامت‌محور عنوان کرد و یادآور شد: پزشک خانواده به دنبال حفظ، تامین و ارتقای سلامت مردم است و نگاه درمانی فقط بخشی از کارکرد پزشک خانواده شهری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با اشاره به اینکه اجرای طرح پزشک خانواده هزینه چندانی برای مردم نخواهد داشت، بیان کرد: وزارت بهداشت در این طرح به دنبال درمان رایگان در این برنامه است که البته از مزایای برنامه پزشک خانواده به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول