اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد فارس:

برنامه پزشک خانواده شهری یک برنامه ملی و حاکمیتی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه‌گری کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: برنامه پزشک خانواده شهری یک برنامه ملی و حاکمیتی است و تمام اقشار جامعه موظف به کمک و همکاری در این برنامه هستند.

برنامه پزشک خانواده شهری یک برنامه ملی و حاکمیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمال مرادی اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده شهری با نسخه 01 شروع و پس از رصد برنامه عیوب و مشکلات برنامه شناسایی و در نسخه 02 این عیوب و ایرادات تا حد امکان برطرف شده است و بر اساس برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور برنامه پزشک خانواده شهری باید در تمام شهرهای کشور اجرایی شود.

وی افزود: برنامه پزشک خانواده شهری یک برنامه ملی و حاکمیتی است که تمام اقشار مردم موظف به همکاری و کمک در این برنامه هستند و باید پی‌گیری‌های مسئولان به گونه‌ای صورت گیرد تا این برنامه به شکل مطلوب انجام شود.

این مسئول بیان داشت: برنامه پزشک خانواده باید به شکل مطلوب به پزشکان خانواده و پزشکان عمومی که در واقع بنیان و اساس این طرح هستند، شناسانده و سپس با انجام برنامه‌های آموزشی، جامعه با ابعاد این برنامه آشنا و با همکاری تمام اقشار این برنامه با کمترین مشکل ممکن در استان و کشور اجرایی شود.

مرادی ابراز داشت: از حدود 15 سال پیش برنامه پزشک خانواده در کمیته امداد امام خمینی(ره) برای افرادی که از نظر اقتصادی و فرهنگی در سطح پایین‌تر از متوسط جامعه قرار دارند و همچنین افراد نیازمند آغاز شد.

وی در ادامه گفت: در این برنامه پزشک خانواده هم مشاور درمانی، بهداشتی و هم یک فرد معتمد برای مددجویان برای پیگیری مشکلات بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود و اجرای این برنامه سبب شده که هزینه‌های درمانی ارائه شده هدفمند، جهت‌دار و اثربخش باشد که کاهش هزینه‌های درمانی را به دنبال داشته است.

مرادی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در راستای اجرای موفق برنامه پزشک خانواده شهری همکاری نزدیک و تنگاتنگی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارد.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول