اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد

فارس، استان پیشرو در آغاز اجرای پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیشرو بودن استان فارس در آغاز اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در کشور خبر داد.

فارس، استان پیشرو در آغاز اجرای پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمد هادی ایمانیه اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها سعی می‌شود برنامه پزشک خانواده شهری همزمان با عید نیمه شعبان در استان فارس آغاز شود و مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: از حدود سه هفته قبل ثبت نام پزشکان علاقمند برای شرکت در این برنامه آغاز شده و تاکنون ثبت نام حدود 650 پزشک به پایان رسیده است.

ایمانیه بیان کرد: مردم فارس نیز از 20 خرداد ماه جاری انتخاب پزشک خانواده خود را آغاز کرده‌اند و برای این امر باید به پزشک عمومی مورد نظر خود که در شعاع یک و نیم کیلومتری محل سکونت‌شان است، مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این برنامه مردم را از سرگردانی در مراحل درمانی نجات می‌دهد، افزود: در برنامه پزشک خانواده شهری، هر فردی که بیمار می‌شود ابتدا توسط پزشک خانواده خود مورد معاینه قرار می‌گیرد و در صورت نیاز توسط این پزشک به متخصص ارجاع داده می‌شود.

ایمانیه گفت: مراحل درمان بیمار نزد پزشک خانواده، ارائه خدمات در سطح یک نامیده می‌شوند که هر نوع خدمتی از جمله ویزیت و دارو در این سطح رایگان است.

وی افزود: پزشک خانواده می‌تواند 2 هزار و 500 بیمار را ثبت نام کند و باید برای این افراد پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: افرادی که نظام ارجاع را رعایت نکرده و بخواهند خودشان به متخصص مراجعه کنند و یا اینکه برای خود پزشک خانواده انتخاب نکنند، نمی‌توانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با راه‌اندازی مرکز اورژانس تخصصی دردهای قلبی در بیمارستان نمازی شیراز، موفقیت بزرگی در راستای درمان دردهای حاد قلبی با عملیات غیر جراحی، توسط متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برداشته شده است.

وی در ادامه گفت: گروه قلب این دانشگاه فعالیت‌های قابل توجهی را در راستای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی برداشته است که راه‌اندازی مرکز اورژانس تخصصی دردهای قلبی در بیمارستان نمازی، گام موثر دیگری از آن‌ها در درمان بیماران حاد قلبی در زمینه عملیات غیر جراحی قلب است. 

ایمانیه افزود: عرصه پزشکی یکی از عرصه‌هایی به شمار می‌رود که برخلاف فشارهای دشمنان برای به زانو درآوردن ما، موجب افتخار کشور و سرافکندگی دشمنان شده است.

وی ابراز داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی در حال حاضر سهم قابل توجهی در عوامل مرگ و میر دارند که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با راه‌اندازی خانه قلب سالم در سال‌های گذشته، در زمینه پیشگیری برای عموم مردم فعالیت‌های قابل توجهی انجام شده و همچنان در حال انجام است.

ایمانیه بیان کرد: راه‌اندازی نخستین مرکز تفکیک اورژانس دردهای قلبی از اورژانس‌های عمومی و مرکز تخصصی ویژه درمان دردهای حاد قلب، دیگر خدمتی بوده که توسط گروه قلب دانشگاه در راستای درمان انجام شده است.

وی گفت : در چند سال گذشته وضعیت مراکز اورژانس بیمارستانی فارس بهبود قابل توجهی داشته است که از جمله آن‌ها فعال شدن بیمارستان شهید رجایی شیراز بوده که به خوبی پاسخ‌گوی موارد اورژانس تصادفات و سوانح و حوادث است.

ایمانیه با اشاره به توانمندی‌های متخصصان قلب دانشگاه، اظهار داشت: فعال‌شدن در زمینه پیوند قلب نیز امسال در برنامه این گروه است.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول