اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

اجرای طرح پزشک خانواده در نیمه شعبان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران، طرح پزشک خانواده در نیمه شعبان سال جاری در استان فارس اجرا می‌شود.

اجرای طرح پزشک خانواده در نیمه شعبان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از هر دو هزار و 500 شهروند استان فارس تا شعاع 1.5 کیلومتری از محل سکونت خود از خدمات طرح پزشک خانواده بهره‌مند می‌شوند.

ایمانیه خاطرنشان کرد: تمام خدمات ارائه شده از سوی پزشک خانواده رایگان و هیچ گونه وجهی از بیماران بابت ویزیت پرداخت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: پزشکان شرکت کننده در این طرح در صورت نیاز بیماران از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر در مطب، درمانگاه و یا موسسه پزشکی پاسخ‌گوی حضوری بیماران و از ساعت 12 تا 16 و 20 تا 22 شب نیز با بیماران ارتباط تلفنی برقرار می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: برای تسریع در اجرای خدمات‌رسانی درمانی به بیماران نیازمند در این طرح حدود 40 مرکز اورژانس در شهرستان شیراز پیش‌بینی شده است.

ایمانیه با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح تاکنون 650 پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از جمله مهم‌ترین مزایای طرح پزشک خانواده، رایگان بودن خدمات درمانی، جلوگیری از پرداخت هزینه‌های گزاف درمان و ساماندهی نظام سلامت در جامعه است.

وی ابراز داشت: تمام خدمات مربوط به سلامتی فرد به عهده پزشک خانواده است و بیمار به طور دلخواه می‌تواند هر سه ماه یک‌بار پزشک خود را تغییر دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: اگر دو هزار و 500 پزشک روزانه 30 تا 35 ساعت بیمار را معاینه کنند به طور میانگین هر بیمار در سال چهار بار به پزشک مراجعه کرده که با اجرای طرح پزشک خانواده شاهد تسریع در روند بهبودی بیماری می‌شویم.

ایمانیه خاطرنشان کرد: حقوق و مزایای پزشک خانواده از سوی بیمه به طور سرانه تامین و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول