اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

طرح پزشک خانواده از مصادیق عدالت و پیشرفت است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: اجرای طرح پزشک خانواده از مصادیق عدالت و پیشرفت است.

طرح پزشک خانواده از مصادیق عدالت و پیشرفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا بعد از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی نهاوند اظهار داشت: تأمین مخارج سنگین درمانی و هزینه‌های دارو برای افراد موجب شده تا نتوانند آن چنان که نیاز است به سلامت جسمی خویش بپردازند بنابراین طرح پزشک خانواده که در آن هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت پزشک و دارو از بیمار اخذ نمی‌شود به معنای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و ارتقای سلامت جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری همه دستگاه‌های متولی این طرح افزود: تجربه نشان داده که اگر همکاری مردم و مسئولان در هر طرح و برنامه‌ای موجود باشد آن طرح با موفقیت انجام خواهد شد.

فرماندار نهاوند انتخاب پزشک توسط خانواده‌ها را منوط به تبلیغات گسترده توسط مسئولان بهداشتی و درمانی در حوزه شهرستان خواند و اظهار داشت: این طرح در نیمه دوم امسال در سطح شهر نهاوند و شهرهای اقماری اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد دولت نهم و دهم در انجام کارهای بزرگی چون طرح پزشک خانواده تصریح کرد: همکاری مردم می‌تواند موجب اجرای مطلوب این طرح شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز افزود: طرح پزشک خانواده در سال 84 در روستاها ایجاد شده و هم‌اینک بیش از 100 هزار نفر از روستاییان زیر پوشش این طرح هستند که 20 پزشک خانواده در این طرح حضور دارند.

عباس سلگی با اشاره به اینکه در این طرح که ویژه خانوارهای ساکن شهر است به ازای هر 2 هزار و 500 تا 3 هزار نفر یک نفر پزشک خانواده حضور دارد، گفت: مردم در انتخاب پزشک که اسامی آنها در سطح وسیع‌تر معرفی می‌شود آزاد هستند.

وی عضویت در این طرح را منوط به عضویت و زیر پوشش بودن با یکی از بیمه‌ها مانند نیروهای مسلح، تأمین اجتماعی و خدمات درمانی خواند و اظهار داشت: کسانی که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند باید زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: در شهر نهاوند حدود 90 هزار نفر جمعیت واجد شرایط این طرح هستند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول