اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

طرح پزشک خانواده در شهرهای سرشماری شده آغاز شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهایی که سرشماری و جمع‌آوری اطلاعات آنها تمام شده باید به تدریج آغاز شود تا مردم دچار تعلل و تاخیر نشوند.

طرح پزشک خانواده در شهرهای سرشماری شده آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه شورای سلامت استان اردبیل اظهار داشت: در کمتر از دو ماه با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرای طرح پزشک خانواده از روند مطلوبی برخوردار بوده به طوری که در چند مورد پزشکان طی طوماری برای حضور و مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند که این خود نقطه قوت طرح پزشک خانواده است.

وی با بیان اینکه تمام نیروهای صنفی و اجرایی برای بهتر اجرا شدن این طرح در آمادگی کامل به سر می‌برند، افزود: با توجه به سابقه و تجربه موفق اجرای این طرح در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر انتظار می‌رود در شهرهای بالای 20 هزار نفری که کار سرشماری و جمع‌آوری اطلاعات در آنها پایان یافته به تدریج نظام اجرا عملیاتی شود.

صابری بیان داشت: پیشنهاد می‌کنیم در شهرهای خلخال، مشگین‌شهر و گرمی که کار سرشماری به اتمام رسیده از همین روزهای آغازین تابستان اجرای این طرح آغاز شود تا معایب و برخی نارسایی‌های طرح معلوم شود.

استاندار اردبیل افزود: نباید در اجرای این طرح به مانند طرح هدفمند کردن یارانه‌ها ترس و هراسی به دل راه دهیم چرا که اگر با دقت، سرعت و امنیت کارها را به پیش ببریم و همراهی مردم را نیز با خود داشته باشیم به یقین این طرح نیز موفقیت‌آمیز خواهد بود.

رئیس شورای سلامت استان اردبیل با برشمردن ویژگی طرح پزشک خانواده و شباهت آن به اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها ابراز داشت: اگر در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها موضوع برقراری عدالت اقتصادی بود و تا پیش از اجرا نیز نگرانی‌هایی احساس می‌شد به یقین در طرح پزشک خانواده نیز که به دنبال حاکم کردن عدالت بهداشت و درمان در جامعه است می‌توان ضعف‌ها را برطرف کرده و به موفقیت اجرای آن کمک کرد.

وی یکی از ویژگی‌های اجرای این طرح را ارائه خدمات رایگان در سطح اول طرح پزشک خانواده برشمرد و افزود: به یقین این طرح نیز الگوی برتر کشورمان در حوزه بهداشت و درمان خواهد بود و همه مردم از آن استقبال می‌کنند.

صابری در ادامه خواستار تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی و ترویجی در زمینه نحوه اجرای طرح پزشک خانواده شد و گفت: در کنار رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت صدا و سیما با تهیه و توزیع بسته‌‌های آموزشی در ادارات و مدارس می‌توان خانواده‌ها را نسبت به اجرای این طرح آگاهی بیشتری داد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود موضوع دفن اصولی زباله‌ها و همچنین بحث اجرای مدیریت پسماند شهری را خاطرنشان کرد و افزود: در حال حاضر در اکثر شهرهای استان اردبیل با معضل دفع و دفن زباله‌های شهری و نبود مکان مناسب مواجه هستیم که گاه این بی‌تدبیری‌ها اسباب دل‌آزردگی مردم را فراهم کرده است.

این مسئول از معاونت عمرانی و حفاظت محیط زیست استان خواست با قاطعیت و سرعت عمل بیشتر با همکاری و رایزنی شهرداری‌ها نسبت به تعیین محل دفن زباله‌ها در مناطق شهری اقدام کنند تا چهره زشت آلودگی در ورودی برخی از شهرها آن هم در آستانه فصل تابستان و حضور مسافران برطرف شود.

وی گفت: در 24 شهر استان اردبیل تعیین محل مناسب دفن زباله کار سختی نیست و حتی در برخی از شهرها می‌توان از راهکار بازیافت زباله و تولید برق از این محل به جذب سرمایه‌گذاران همت کرد که در این زمینه انتظار داریم در مرکز استان این مجموعه راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری موضوع تفکیک زباله از مبدا را به راحتی قابل اجرا دانست و افزود: باید به گونه‌ای فرهنگ جداسازی زباله و نریختن آن در فضاهای عمومی و طبیعی را آموزش داده و در دستور کار قرار دهیم تا ورود زباله به محیط‌های طبیعی که تجزیه آن زمان‌بر و فرصت‌سوز است به دست افراد جامعه انجام نشود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول