اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بهره‌مندی از خدمات بیمه

تعیین پزشک خانواده ضروری اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی فارس گفت: برای بهره‌مندی از خدمات بیمه، تعیین پزشک خانواده شهری ضروری است.

تعیین پزشک خانواده ضروری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید علی‌اکبر بنی‌هاشمی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی برنامه پزشک خانواده شهری، علاوه بر دسترسی آسان و ارزان قیمت به خدمات پایه بهداشتی و درمانی، بیمه‌شدن تمام افراد فاقد بیمه و اصلاح سطح پوشش بیمه‌ها است که در نهایت سبب کاهش سهم پرداختی مردم و ارتقای سطح سلامت جامعه می‌‌شود.

وی افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع می‌تواند هزینه‌های اضافی ناشی از مراجعات سردرگم و بی‌دلیل افراد به پزشکان متخصص و فوق تخصص را حذف کرده و به خدمات تخصصی سر و سامان دهد و در این مسیر در صورت برنامه‌ریزی درست، تأثیر و نقش دستگاه‌های بیمه‌گر مفیدتر و مؤثرتر خواهد بود.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان فارس در زمینه مزیت‌های برنامه پزشک خانواده شهری ابراز داشت: فرانشیز دارو در سطح اول خدمات، رایگان و تمام هزینه آن از طرف سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌‌شود، اما در مورد خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی در بخش دولتی 80 درصد و در بخش خصوصی 70 درصد به عهده سازمان‌های بیمه‌گر است.

بنی‌هاشمی بیان داشت: در خدمات غیر اورژانس و اقدامات ساده جراحی و بالینی نیز بیمه‌ها با پرداخت 70 درصد تعرفه‌های مصوب، پشتیبان مردم هستند و در مراجعات سرپایی به پزشک متخصص، بیمه شده فقط 10 درصد تعرفه را پرداخت و 90 درصد آن توسط سازمان بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

وی افزود: از آنجا که فقط افراد زیر پوشش بیمه‌های پایه حق دارند در برنامه پزشک خانواده شهری شرکت کرده و یک پزشک را انتخاب کنند، آن دسته از هموطنان که تاکنون بیمه نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سازمان‌های بیمه‌گر، به بیمه کردن خود و افرادی که سرپرستی آنان را به عهده دارند، اقدام کنند.

بنی‌هاشمی ابراز داشت: با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری افراد بیمه شده در برابر حق بیمه‌ای که ماهانه پرداخت می‌کنند، استحقاق برخورداری از حمایت‌های سازمان بیمه‌گر در مراحل درمان خود و دریافت مزایای مربوطه را می‌یابند.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان فارس افزود: دفترچه‌های بیمه در طول مسافرت، به مثابه هویت درمانی فرد عمل می‌کند به طوری که آخر هر دفترچه تعدادی برگه ویژه سفر گذاشته شده و در مراجعات به مراکز درمانی بستری و سرپایی قابل استفاده بوده و نمایانگر مسافربودن فرد است، بنابراین خارج از نظام ارجاع می‌تواند خدمات دریافت کند.

بنی‌هاشمی در زمینه تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر نیز گفت: با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری سازمان‌های بیمه‌گر موظف به عقد قرارداد با پزشکان خانواده متناسب با تعداد بیمه شده خود در آن واحد همراه با پرستار و مامای همکار پزشک هستند.

وی ادامه داد: همچنین افراد باید در مدت زمان مشخص شده برای تعیین پزشک خانواده اقدام کنند چرا که بهره‌مندی از خدمات بیمه به جز در موارد اورژانس برایشان میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول