اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرمان

اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند 389 پزشک است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته اجرایی پزشک خانواده شهری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان‌ گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در کرمان 389 پزشک نیاز است.

اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند 389 پزشک است

محمد‌حسین پور‌ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 109 مرکز‌ مجری اجرای طرح پزشک خانواده شهری در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند و پیش‌بینی شده برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری 389 پزشک مورد نیاز باشد.

وی بیان داشت: همچنین در طرح پزشک خانواده شهری به 276 کارشناس مامایی و پرستاری نیاز است، دانشگاه علوم پزشکی کرمان در طرح پزشک خانواده شهری به 98 کاردان اسناد پزشکی، 98 کارشناس مبارزه با بیماری‌ها نیاز دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه برای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده دو ستاد راهبری و ستاد اجرایی در سطح کشور و به تبع آن در استان‌ها تشکیل شده است، گفت: در ستاد راهبردی رئیس جمهوری‌، رئیس و بر این اساس در استان‌ها نیز استانداران ریاست ستاد راهبردی پزشک خانواده شهری در استان‌ها را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه کارهای اجرایی پزشک خانواده شهری را کمیته اجرایی استان‌ها انجام می‌دهد، عنوان کرد: تمام کارهای اجرایی در رابطه با پزشک خانواده را این کمیته از جمله، نحوه اجرا و پشتیبانی را انجام می‌دهد.

دبیر کمیته اجرایی پزشک خانواده شهری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه این کمیته برنامه‌های بسیاری را در راستای اجرایی شدن این طرح در سطح دانشگاه اجرا کرده و در دست اجرا دارد، ابراز داشت: بر این اساس برنامه‌ای در راستای توجیه کردن مسئولان از نحوه طرح پزشک خانواده شهری انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده شهری نیاز به یک سری زیر‌ساخت‌ها است، جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد سرشماری قرار گرفتند.

پورابراهیمی گفت: سرشماری در شهرهای کوچک زیر پوشش این دانشگاه پایان یافته و شهرهای کرمان و سیرجان در حال سرشماری قرار دارند.

وی خاطر‌ نشان کرد: آمار سرشماری به صورت روزانه وارد سایت پزشک خانواده شهری کشوری می‌شوند.

پورابراهیمی با بیان اینکه قرار است سیستم پرونده الکترونیک راه‌اندازی شود و مراکز به صورت آنلاین با هم ارتباط داشته باشند، گفت: بر این اساس نامه‌نگاری‌ها برای راه‌اندازی اینترنت پر‌سرعت در مراکز پزشک خانواده شهری با مخابرات استان انجام شده‌ و کارشناسان نیز در حال بررسی انجام این امر هستند.

وی خرید رایانه در راستای اجرایی شدن انجام سیستم پرونده الکترونیک را از دیگر فعالیت‌ها در راستای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده شهری دانست.

‌پور‌ابراهیمی افزود: همچنین کار دیگری که در حال انجام است، فراخوانی و ثبت‌نام نیروهای پزشک خانواده بوده و استقبال خوبی از سوی پزشکان انجام شده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه بار اصلی پزشک خانواده بر دوش بیمه‌ها است، نشست‌های متعددی با سازمان‌های بیمه‌گر در استان انجام شده است.

پورابراهیمی عنوان کرد: در راستای تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتر طرح پزشک خانواده شهری نشستی با اعضای شورای شهر صورت گرفت که در این راستا اعضای شورای شهر اعلام آمادگی و همکاری کامل را کردند.

وی ‌گفت: در راستای توجیه فرمانداران از اجرایی شدن طرح پزشک خانواده شهری، همایشی با حضور فرمانداران استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول