اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بروجرد:

پزشک خانواده هزینه‌های درمانی روستاییان را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: طرح پزشک خانواده منجر به افزایش دسترسی روستاییان به خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه‌های درمانی آنها می‌شود.

پزشک خانواده هزینه‌های درمانی روستاییان را کاهش می‌دهد

امیدعلی گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: طرح پزشک خانواده، به عنوان یک پروژه ملی بهداشت و سلامت، طرحی کامل و راهبردی است که برای برطرف کردن مشکلات بخش سلامت در کشور اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: پزشک خانواده با قبول مسئولیت یک جمعیت معین و با معاینات لازم، برای آنها پرونده سلامت تشکیل می‌دهد که آزمایش‌ها، نسخه‌ها و دارو‌های مصرفی آنها در این پرونده ثبت می‌شود و در مراحل بعدی بیمار با شرح حال کامل خود توسط پزشک ویزیت می‌شود.

گودرزی یادآور شد: یکی دیگر از مزیت‌های طرح پزشک خانواده این است که منجر به افزایش دسترسی مردم روستا به خدمات بهداشتی و درمانی می‌شود و در کاهش هزینه‌های درمانی روستاییان بسیار اهمیت دارد.

وی متذکر شد: پزشک خانواده مسئول ارائه‌ خدمات جامع سلامت به افراد تحت پوشش خود از لحظه تولد تا لحظه‌ مرگ است و در واقع پزشک خانواده مسئول یک جمعیت تعریف شده است.

گودرزی ادامه داد: همه‌ مسائل سلامت اعم از بهداشت و درمان، توان‌بخشی و سلامت جسمی و روحی بیمار برعهده پزشک خانواده می‌باشد که با ثبت اطلاعات بیمار در پرونده‌ سلامت افراد، مسائل درمانی فرد را پی‌گیری می‌کند.

وی اضافه کرد: در شهرستان بروجرد این طرح از تاریخ اول خردادماه 91 آغاز شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به جمعیت شهری بروجرد که بیش از 240 هزار نفر است، اظهار داشت: در هر منطقه 500 تا 2 هزار و 500 نفر تحت پوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرند.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در بروجرد 45 درصد از خانواده‌ها سرشماری شده و تا پایان خردادماه بقیه خانواده‌ها نیز سرشماری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که هنگام سرشماری برای پزشک خانواده در منزل نیستند در نخستین فرصت می‌توانند مدارک مورد نیاز را به پایگاه بهداشت محل زندگی خود ببرند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول