اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران خبر داد

اجرای طرح پزشک خانواده تا پایان مرداد / توزیع عادلانه خدمات درمانی محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران از اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان تا پایان مرداد سال جاری خبر داد و گفت: اجرای طرح پزشک خانواده زمینه‌ساز توزیع عادلانه خدمات درمانی و سلامت در نقاط مختلف کشور است.

اجرای طرح پزشک خانواده تا پایان مرداد / توزیع عادلانه خدمات درمانی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید اکبر علیزاده صبح امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده در گچساران اظهار کرد: طرح پزشک خانواده در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبری و عنایات ویژه دولت خدمتگزار در راستای عدالت‌محوری و سلامتی جامعه است.

* اجرای پزشک خانواده جلوگیری از اتلاف منابع در نظام سلامت است

فرماندار گچساران طرح پزشک خانواده را از بزرگ‌ترین طرح‌های اجرایی دولت دانست و ابراز داشت: اجرای این طرح، هزینه‌های درمانی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

علیزاده با اشاره به لزوم توجه به امر سلامت افراد جامعه، توسعه و ارتقای زیرساخت‌های درمانی را از دیگر مزایای طرح پزشک خانواده عنوان کرد.

وی معتقد است فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی از ضروریات اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق شهری است.

علیزاده افزود: اجرای مطلوب پزشک خانواده در گچساران نیازمند همکاری و تعامل همه مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مردم در این شهرستان است.

این مسئول در گچساران با تشریح نحوه اجرای طرح پزشک خانواده و با بیان اینکه در این طرح خدمات مشاوره‌ای نیز به افراد ارائه می‌شود، عنوان داشت: پزشک خانواده و اجرای نظام ارجاع از مراجعه مکرر و غیرضروری بیمار به سطح تخصصی‌تر جلوگیری می‌کند.

علیزاده عدم مراجعه مکرر بیمار به مراکز درمانی را جلوگیری از اتلاف منابع مادی و انسانی دانست و تصریح کرد: اجرای طرح پزشک خانواده زمینه‌ساز توزیع عادلانه خدمات درمانی و سلامت در نقاط مختلف کشور است.

* لزوم همکاری مسئولان و مردم در اجرای طرح پزشک خانواده

فرماندار گچساران یادآور شد: سلامت از شاخص‌هایی است که همواره مهم و حیاتی قلمداد شده و از معیارهای پراهمیت در توسعه محسوب می‌گردد و در فرهنگ دینی و تعالیم اسلامی نیز تأکید زیادی بر آن شده است.

علیزاده با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها برای اجرای هرچه بهتر طرح پزشک خانواده در گچساران استفاده می‌شود، خواستار همکاری و تعامل همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم در این زمینه شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح پزشک خانواده هر پزشک حداقل 500 و حداکثر 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می‌دهد، افزود: همه بیمه‌شدگان زیرپوشش بیمه‌ها نیز بر اساس دفترچه معتبر و شماره ملی احراز هویت شده و در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع توسط پزشکان خانواده ثبت‌نام می‌شوند.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول