اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری کردستان خبر داد

بازگشت 82 هکتار از اراضی ملی در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری کردستان از بازگشت 82 هکتار از اراضی ملی در دو ماهه اول امسال به بیت‌المال در این استان خبر داد.

بازگشت 82 هکتار از اراضی ملی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین ملکی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان که در سالن اجتماعات دادگستری‌کل برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری و مراقبت از اراضی ملی و منابع طبیعی از مهم‌ترین اهداف اصلی شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی است.

به گفته وی، منابع طبیعی ثروت عظیم خدادادی هر کشوری هستند و نگهداری و حفظ آنها برای نسل‌های آینده واجبی الهی است.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری کردستان با بیان اینکه در حال حاضر تصرف اراضی در شهر سنندج زیاد است، تصریح کرد: بیشترین تصرفات اراضی در این شهرستان مربوط به محلات حاشیه شهر به‌ویژه نایسر، ننله، حسن‌آباد و گریزه است.

به گفته ملکی‌زاده، برای مناطقی که در استان زمینه حضور متصرفان در آن زیاد است باید برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد.

سنددار کردن اراضی دولتی در کردستان

وی سنددار کردن اراضی دولتی را از مهم‌ترین اقدامات مورد نیاز در این راستا عنوان کرد و گفت: عزم و اراده مسئولین دستگاه قضائی در برخورد با جرایم این حوزه بسیار جدی است و سنددار کردن اراضی دولتی می‌تواند این حرکت را هدفمندتر کند.

معاون قضائی رئیس‌‌کل دادگستری کردستان با اشاره به رفع تصرف از 82 هکتار از اراضی ملی در 2 ماهه ابتدای امسال، افزود: نگهداری از زمین‌های رفع تصرف شده نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نیازها در این حوزه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا زمین‌خواران دوباره این اراضی را تصرف نکنند.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج نیز در ادامه این جلسه بر لزوم عزم دستگاه‌های مسئول بر پیشگیری از وقوع تصرفات در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به این تخلفات تعیین شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این دسته از جرایم رسیدگی می‌شود.

اکبر جوهری خاطرنشان کرد: ادارات خدمات‌رسان مانند آب، برق و تلفن  براساس قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی مجلس شورای اسلامی مکلفند هنگام واگذاری خطوط و یا انشعابات از سازمان‌های ذیربط استعلام و پروانه ساخت و ساز را بررسی نمایند.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول