اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت با تاکید بر قطع خدمات‌رسانی به زمین‌خواران:

اراضی واگذاری در حاشیه شهر جیرفت ملی است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: شرکت‌های برق منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی و شهرداری‌ها باید خدمات‌رسانی به اراضی که ملی بودن آنها محرز و مورد تجاوز زمین‌خواران قرار گرفته است را قطع کنند.

اراضی واگذاری در حاشیه شهر جیرفت ملی است

مجید رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: شرکت‌های برق منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی و شهرداری‌ها باید خدمات‌رسانی به اراضی که ملی بودن آنها محرز و مورد تجاوز زمین‌خواران قرار گرفته است را قطع کنند.

وی افزود: همچنین اداره‌های صاحب سمت باید علیه استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب و برق در دادسرا شکایت کیفری طرح کنند.

رستمی تصریح کرد: وضعیت تصرف اراضی واگذاری در حاشیه شهر به ویژه جنب سیلو تا میدان دانشگاه آزاد مشخص نیست و کل اراضی مزبور ملی هستند.

وی ابراز داشت: با توجه به این امر مدیریت جهاد کشاورزی و بانک‌ها باید از ارائه هرگونه وام و تسهیلات به متصرفان این اراضی خودداری کنند.

رستمی همچنین با توجه به حفر چاه غیرمجاز توسط برخی از متصرفان اراضی ملی عنوان کرد: باید شرکت آب منطقه‌ای به قید فوریت و در اسرع وقت نسبت به پیگیری قضایی برای پر و مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های مزبور و طرح شکایت کیفری در دادسرا اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: با وجود اینکه برخی از قراردادهای واگذاری «اجاره» به متصرفان اراضی ملی توسط کمیسیون ماده 33 فسخ شده است، اما همچنان این اراضی در ید متصرفان است.

رستمی بیان داشت: بر همین اساس باید در اسرع وقت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نسبت به اعلام لیست دقیق متصرفان به اداره کل‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی جنوب کرمان اقدام کند.

وی اذعان داشت: همچنین این اداره کل‌ها نیز باید با طرح شکایت کیفری علیه متصرفانی که ادامه ید آن‌ها غاصبانه و عدوانی است، نسبت به باز پس‌گیری اراضی ملی اقدام کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول