اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی نوشهر ـ رویان

270 هزار متر مربع از اراضی ملی نوشهر خلع ید شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهرـ رویان گفت: در سال 90 در مجموع 272 هزار و 871 متر مربع از زمین‌های ملی از دست متصرفان خلع ید شد.

270 هزار متر مربع از اراضی ملی نوشهر خلع ید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر، ایرج شاه‌حسینی بیان داشت: 268 هزار و 795 مترمربع از این خلع یدها در قالب اجرای تبصره ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و 3 هزار و 961 مترمربع در اجرای ماده 690 قانون مجازات اسلامی و 115 هکتار دیگر در اجرای احکام قضایی انجام شد.

وی با بیان اینکه در اجرای ماده 42 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، 3 هزار و 700 اصله نهال و 591 اصله درخت و 6 هزار و 358 اصله درختچه و چوب تیری کشف و ضبط شد، اظهار داشت: مجموع حجم چوب‌های قاچاق کشف شده در این بخش نزدیک به 124 متر مکعب بود.

شاه‌حسینی تأکید کرد: به این مقدار باید 885 اصله انواع چوب به حجم 60 متر مکعب را که مربوط به کشف چوب‌های رها شده در جنگل و همچنین اجرای ماده  48 قانون حفاظت جنگل‌ها و مراتع است، اضافه کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رویان گفت: در مجموع برای تخلفات صورت گرفته در عرصه‌های منابع طبیعی منطقه، 265 فقره پرونده قضایی تشکیل شد.

به گفته شاه‌حسینی، برداشت غیرمجاز خاک از اراضی ملی یک‌هزار و 393 متر مکعب و برداشت شن و ماسه، 3 هزار و 302 متر مکعب بود.

به گزارش فارس، حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هکتار مساحت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات نیز در حدود 43 هزار هکتار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول