اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی کلاردشت:

2600 متر مربع از اراضی ملی کلاردشت رفع تصرف شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی کلاردشت گفت: با تلاش یگان حفاظت و همکاری پلیس آگاهی چالوس، دو قطعه زمین یکی به مساحت دو هزار متر مربع و دیگری با مساحت 600 متر مربع در کلاردشت از متصرفان خلع ید شد.

2600 متر مربع از اراضی ملی کلاردشت رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران  ـ نوشهر، مجید یحیایی‌راد گفت: یکی از این تصرفات در روستای رودبارک صورت گرفته بود که شخص متخلف در چند سال اخیر با احداث دیوار بلوکی در دور زمین و ساخت چند آلاچیق، 2 هزار متر مربع از عرصه‌های طبیعی را تصرف کرده بود.

وی با اشاره به اینکه قطعه زمین 600 متر مربعی در روستای کردمحله کلاردشت قرار دارد، اظهار داشت: شخصی که این زمین را تصرف کرده بود با غرس نهال‌های چند ساله و بزرگ، سعی داشت مالکیت خود را بر آن زمین، مربوط به سال‌های قبل جلوه بدهد.

یحیایی با تأکید بر اینکه رفع تصرف از اراضی مزبور در اجرای تبصره ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل‌ها و مراتع کشور انجام شد، گفت: ادارات منابع طبیعی سعی می‌کنند بلافاصله به تصرفات انجام شده واکنش قانونی نشان دهند تا از مدت‌دار و قدیمی شدن این تصرفات جلوگیری شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت گفت: اگر متصرف، مدتی طولانی زمینی را در اختیار داشته باشد خلع ید ممکن است به آسانی صورت نگیرد و چه بسا اراضی ملی از دست برود و با توجه به حساسیت مسأله تصرف اراضی در منطقه کلاردشت، این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی از مردم خواست هرگونه تجاوز به اراضی ملی و تصرف زمین‌های جنگلی و مرتعی را با شماره تلفن رایگان و کشوری 09696 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش فارس، در سال 1390 در مجموع برای 197 هزار و 470 متر مربع از اراضی ملی در کلاردشت، سند مالکیت به نام دولت اخذ شد.

حوزه منابع طبیعی کلاردشت دارای 26 هزار هکتار جنگل و 24 هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول