اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نهایی‌شدن لیست 14 کمیسیون مجلس

نمایندگان زنجان در 5 کمیسیون مختلف مجلس قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: با نهایی شدن لیست 14 کمیسیون مجلس، نمایندگان استان زنجان در پنج کمیسیون مختلف مجلس شورای اسلامی قرار گرفتند.

نمایندگان زنجان در 5 کمیسیون مختلف مجلس قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قرار گرفتن نمایندگان استان‌ها در کمیسیون‌های مختلف برای یک استان دارای ارزش و اهمیت خاصی است.

اینکه نمایندگان استانی در کمیسیون‌های تاثیرگذار و مهم مجلس قرار گیرند از خواسته‌های مردم یک استان است که می‌تواند در عمران و آبادانی آن استان موثر باشد و در اینکه همه کمیسیون‌ها دارای ارزش و اعتبار هستند شکی نیست، ولی برخی از کمیسیون‌ها جایگاه خاصی به دلیل دخیل‌بودن در عمران و توسعه دارند.

**حضور پنج نماینده از استان زنجان در مجلس نهم

استان یک میلیون نفری زنجان با چهار حوزه انتخابیه، هفت شهرستان و 18 شهر، در مجلس شورای اسلامی پنج نماینده دارد.

برای مجلس نهم در حوزه انتخابیه خدابنده سید محمدعلی موسوی، در حوزه انتخابیه ابهر و خرم‌دره محمدرضا خان‌محمدی ‌خرمی، در حوزه انتخابیه ماهنشان، انگوران، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق رضا عبداللهی با رای مردم انتخاب شده‌اند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم نیز محمد اسماعیلی و محسن علیمردانی دو کرسی مجلس نهم را به خود اختصاص داده‌اند.

**حضور نمایندگان زنجان در کمیسیون‌های مختلف مجلس نهم

اسامی نهایی و رسمی اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی قطعی و نمایندگان استان در پنج کمیسیون اجتماعی، امنیت ملی و سیاست خارجی، برنامه و بودجه و محاسبات، صنایع و معادن و کمیسیون قضایی و حقوق مجلس شورای اسلامی به عضویت درآمدند.

محمد اسماعیلی که از رزمندگان و یکی از فاتحان خرمشهر است، در کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم به عضویت در آمده و در بین 29 نماینده این کمیسیون قرار دارد.

همچنین محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم که یک پزشک است در جمع 19 نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نهم قرار گرفته است.

رضا عبدالهی نماینده مردم ماهنشان، انگوران، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق نیز همانند دوره‌های گذشته در برنامه، بودجه و محاسبات و در بین 29 نماینده این کمیسیون حضور دارد.

محمدرضا خان‌محمدی ‌خرمی نماینده مردم ابهر و خرم‌دره نیز همانند نماینده دوره پیش این حوزه در جمع اعضای کمیسیون صنایع و معادن جای گرفته تا همچنان یکی از اعضای این کمیسیون به استان زنجان اختصاص یابد.

کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی 27 عضو دارد.

همچنین سید محمدعلی موسوی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی که پیش از این رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی بود در بین 11 نماینده عضو کمیسیون قضایی و حقوقی حضور دارد.

به هر حال امیدواریم با حضور نمایندگان در این کمیسیون‌ها شاهد تاثیرگذاری بیشتر نمایندگان استان در مجلس و به تبع شاهد عمران و آبادانی استان زنجان باشیم.

گفتنی است، مجلس شورای اسلامی 14 کمیسیون تخصصی مختلف دارد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول