اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انتقاد از اختصاص بودجه برای احداث دفتر نمایندگان مجلس

بیگی: منابع نباید صرف دفتر و تجهیزات نمایندگان مجلس شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از اختصاص بودجه برای احداث دفتر نمایندگان مجلس انتقاد کرد و گفت: انصاف نیست که منابع ما صرف دفتر و تجهیزات برای نمایندگان شود.

بیگی: منابع نباید صرف دفتر و تجهیزات نمایندگان مجلس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جمع مردم عجب‌شیر با بیان این‌که دولت به‌ دنبال ایجاد فرصت‌های عادلانه برای آحاد مردم ایران است، اظهار کرد: پیشرفت نباید به قیمت این تمام شود که جماعتی به ثروت‌های کلان دست یابند و اغلب مردم در تنگنا و سختی زندگی کنند؛ بلکه پیشرفت و توسعه باید همراه با عدالت و بهره‌مندی عادلانه همه مردم از امکانات باشد.

وی هدفمندی یارانه‌ها را از مصادیق حرکت دولت در مسیر عدالت دانست و افزود: دولت با پشتوانه اعتماد مردم، گام اول این طرح را با موفقیت اجرا کرد و این همان نکته‌ای بود که دولت‌های گذشته از آن غافل بودند و به همین دلیل نتوانستند چنین کاری را انجام دهند.

بیگی با تاکید بر این‌که هدفمندی یارانه‌ها حتما باید در دولت دهم تحقق یابد، گفت: معلوم نیست که دولت بعدی بتواند این موضوع را مدیریت کند از این رو دولت مصمم است که تا پایان فعالیت خود هدفمندی یارانه‌ها را به سرانجام برساند.

وی با انتقاد از ممانعت مجلس هشتم از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها افزود: تاخیر در اجرای این مرحله موجب تحمیل مشکلات عدیده‌ای بر مردم شد و امیدواریم که مجلس جدید همراهی بیشتری در این خصوص با دولت داشته باشد.

بیگی با بیان این‌که ثروت‌های ملی باید در مسیر درست هزینه شود، از اختصاص بودجه برای احداث دفتر نمایندگان مجلس انتقاد کرد و افزود: انصاف نیست که منابع ما صرف دفتر و تجهیزات برای نمایندگان شود و ما با شناختی که از مجلس جدید داریم امیدواریم که با اجتناب از این گونه اقدامات، به نفع مردم تصمیم‌گیری شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه ملاقات عمومی مسئولان دولت با مردم را از ثمرات انقلاب اسلامی و کارنامه درخشان دولت دانست و اظهار کرد: ارتباط چهره به چهره مسئولان با مردم و حضور آنها در شهرها و روستاها، موجب ثبات و امنیت و توسعه بیشتر با استفاده از مشارکت عمومی می‌شود.

سیاست دولت، اشتغالزایی و حمایت از تولید

وی همچنین اشتغالزایی را محور برنامه‌های دولت در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: در این راستا دولت هدایت منابع به سمت تولید را در دستور کار قرار داده و جوانان نیز باید برای همراهی با دولت و بهره‌مندی از فرصت‌های شغلی، نگرش خود را نسبت به موضوع اشتغال تغییر دهند.

بیگی کشاورزی را محور توسعه شهرستان عجب‌شیر دانست و گفت: احداث سد "قلعه‌چای" و توسعه دو هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان، قابلیت ویژه‌ای را برای عجب‌شیر فراهم می‌کند تا با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش کشاورزی، روند توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان سرعت بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به بهره‌مندی 100 درصد جمعیت شهرستان عجب‌شیر از آب شرب بهداشتی افزود: این شاخص بزرگ که به‌واسطه آن، مردم امکان معاش یافته‌اند موجب پایداری جمعیت در مناطق روستایی و رونق این مناطق شده است.

نظام اسلامی از پشتیبانی مردم بهره‌مند است

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حمایت از تولید برای رونق بازارهای داخلی و حضور در بازارهای جهانی، تکیه بر صادرات غیرنفتی را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: دشمنان خیال می‌کردند که با اعمال تحریم نفتی، جمهوری اسلامی منزوی می‌شود اما اقدام پیش دستانه ایران در قطع صادرات نفت، آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد.

بیگی با اشاره به حضور گسترده مردم و افزایش مشارکت در انتخابات 12 اسفند سال گذشته خاطرنشان کرد: تفاوت نظام اسلامی با نظام‌های دیگر، بهره‌مندی از پشتیبانی مردمی است و تا زمانی که مردم پشتیبان جمهوری اسلامی باشند هیچ آسیبی به کشور نخواهد رسید.

آمریکا از درک دلبستگی ملت ایران به انقلاب اسلامی عاجز است

وی ادامه داد: ملت ایران بر اساس دلبستگی به باورهای دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، تصمیم‌گیری می‌کند از این رو آمریکا از درک این حقیقت عاجز است و به همین دلیل تصور می‌کند که با تحریم، ملت ایران از پیشروی در مسیر توسعه و تعالی باز می‌ماند.

بیگی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند آمریکا را به صحنه جنگ با ایران بکشاند، افزود: آمریکا با تجربه تلخ جنگ‌های افغانستان و عراق، به دنبال آرام کردن فضاست و حضور این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران نیز با همین هدف صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که کشورهای غربی و آمریکا، مذاکره را تنها برای مذاکره می‌خواهند و به دنبال نتیجه نیستند اظهار کرد: نه آمریکا می‌تواند از مخالفت با دیانت و خوی ددمنشی خود دست بکشد و نه ما حاضر به معامله بر سر آرمان‌های خود هستیم.

انتهای پیام/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول