اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مبارکه:

نمایندگان مجلس نهم طرح نظارت بر خود را محقق کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مبارکه گفت: از مجلس نهم انتظار است طرح خود نظارتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده را محقق کنند.

نمایندگان مجلس نهم طرح نظارت بر خود را محقق کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه مبارکه انسان را موجودی طالب بندگی و پرستش دانست و اظهار داشت: راز بندگی در طهارت، نیت بندگی خدا، رعایت آداب دین و داشتن امام و الگو برای پیمودن مقصد است.

وی در خطبه دوم با بزرگداشت شهادت اسوه مبارزه و مقاومت آیت‌الله سعیدی و گرامیداشت یاد و خاطره معلم اخلاق آیت‌الله مشکینی با بررسی حوادث مصر، سوریه و بحرین جنبش بیداری اسلامی در جهان اسلام را در حال پیشرفت و نیازمند حمایت به ویژه دعا و طلب پیروزی و نصرت برای شیعیان بحرین در ایام معنوی و در مناسبت‌ها از درگاه خدا بیان کرد.

خطیب جمعه مبارکه در ادامه با اشاره به آغاز دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان سوگند یاد کرده‌اند از حقوق مردم دفاع کنند اما متأسفانه شاهد بگو مگوهای بعضاً خنده‌دار هستیم که بی‌ارزش‌ هستند و مردم ما مرز بین دعواهای سیاسی را خوب متوجه هستند.

وی اضافه کرد: نماینده مجلس باید خود مشمول قانونی که وضع می‌کند شود نه آنکه قانون تنها برای مردم باشد و قانونی وضع کند که نخستین حجتش برای خود قانون‌گذار باشد.

محمدی با اشاره به اینکه نماینده باید هر قانون را ولو به ضرر او باشد رعایت کند، نه آنکه اصل را فدای فرع کند، ادامه داد: از مجلس نهم انتظار است طرح خودنظارتی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب را محقق کنند.

وی با اشاره به فرازی از سخنان رهبری در مراسم رحلت امام در 14 خردادماه بیان داشت: این سخنان راه‌گشا باید در دل‌ها و جان‌ها نهادینه شوند و دنیا متوجه شود در این سال‌های پر حادثه چه شخصیت ارجمند و ارزشمندی عزت‌مدارانه ایران اسلامی را از طوفان حوادث ایمن به ساحل مقصود رهبری کرد.

امام جمعه مبارکه با اشاره به فرمایش رهبری در مورد تاریخ 200 سال اخیر ایران ادامه داد: ایران در هیچ‌ یک از حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حرفی برای گفتن نداشت، حتی در جنگ دوم جهانی وقتی سران فاتح به ایران آمدند به دیدن شاه نرفتند و وقتی شاه به نشست آنها آمد جلوی پای او بلند نشدند اما انقلاب اسلامی این ورق را واژگون کرد.

وی اضافه کرد: امروز غرب از ایران هسته‌ای نمی‌هراسد بلکه غرب از ایران اسلامی، ایران شیعه، ایران علمی و ایران پیشرفته هراس دارد. 

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول