اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در همایش تکریم خدمت-1:

حاشیه‌ها وقت نمایندگان مجلس را نگیرد/برخی با قیل و قال سیاسی روزگار می‌گذرانند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی با قیل و قال سیاسی روزگار خود را می‌گذرانند گفت:‌ آنقدر مسائل مهم در کشور وجود دارد که نباید وقت نمایندگان صرف امور جانبی، حاشیه‌ای و دون مرتبه شود.

حاشیه‌ها وقت نمایندگان مجلس را نگیرد/برخی با قیل و قال سیاسی روزگار می‌گذرانند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی در همایش تکریم خدمت که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه قم دارای عقب‌افتادگی‌ در ابعاد مختلف است، اظهار کرد: شرایط کار و ایجاد شغل در استان قم باید خیلی‌ فعال‌تر دنبال شود و برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها ضروری بود که یک مجاهدت صورت گیرد.

وی با اشاره به خدمات حجت‌الاسلام بنایی در زمینه خدمت به شهر قم بیان کرد: حجت‌الاسلام بنایی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود و جذب بودجه برای استان قم فعالانه برخورد کرد و امشب مردم قم از فرزند خود در مجلس شورای اسلامی تقدیر کردند که اقدامی بسیار ارزنده است و بنده نیز وظیفه خود دانستم که در این مراسم حاضر شوم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت فرزانگی، فهم دینی و احساس مسئولیت خود را در انتخابات مجلس نهم نشان داد و با وجود رفتارهای نادرست، با حضور خود این علاقمندی را به انقلاب و اسلام ثابت کرد و نتیجه این حضور وجود اراده ملی در مجلس نهم است.

وی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری مجلس در ایران اسلامی گفت: در ادوار مختلف در کشور ما از صدر مشروطه تا امروز که چیزی حدود 33 دوره مجلس را سپری کرده‌ایم شرایط متفاوتی داشته‌ایم و برخی از دوره‌ها زمان شکوفایی و بلوغ مجلس در ایران بود و البته مجلس دوره‌های سیاهی هم داشت.

لاریجانی با اشاره به اینکه دوره پس از انقلاب دوره شکوفایی پارلمان در ایران بود افزود: پس از انقلاب حساسیت‌های دینی و اراده برای به کارگیری افکار دینی در تدوین قوانین مورد توجه قرار گرفت و آزادی فکر و اندیشه در مجلس ساری و جاری شد.

وی با اشاره به اینکه اراده برای تحقق تفکر دینی در مجلس قابل قیاس با دوره‌های قبل نیست خاطر نشان کرد: البته بسیاری از ظرفیت‌های تفکر اسلامی در صحنه قانون‌گذاری هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس هشتم مرکز پژوهش‌های اسلامی راه‌اندازی شد تا منظومه فکر دینی و روح تفکر اسلامی در ابعاد مختلف شکل قانونی به خود بگیرد گفت: نباید فقط ما بر اساس عقلیات عرفی شرایط را سنجیده، قانون وضع کرده و بعد ببینیم که قانون با اسلام مخالفتی نداشته باشد، بلکه باید از درون قرآن و اسلام بتوانیم منظومه‌ای از نظام اسلامی را در قوانین ساری و جاری کنیم که البته این اقدام به تئوری‌پردازی جدی نیاز دارد.

وی با اشاره به وظایف مجلس نهم اظهار کرد: مجلس نهم باید مقتضیات روز را شناخته و کارها را کامل کرده و نیازهای کشور را در ابعاد بین‌المللی و مسائل منطقه‌ای پیگیری کند.

لاریجانی با بیان اینکه نمایندگان ملت در مجلس نهم از خصوصیات خوبی برخوردار هستند اضافه کرد: در مجلس نهم افراد آزاد و صاحب نظر حضوری فعال دارند و در چند جلسه‌ای که مجلس حرکت خود را آغاز کرد حریت و فرزانگی در کار آنها دیده ‌شد.

وی تاکید کرد: هر زمان که مجلس در ایران مستقل بوده و روی استقلال خود تاکید داشته شرایط کشور به گونه‌ای پیش رفته که توانسته کاملا روی پای خود بایستد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس نهم با توجه به گذشته خود باید این استقلال را نشان دهد و افراد رشید، فاضل و صاحب‌نظر در این مجلس حضور داشته و به نظر می‌رسد که مجلس نهم دورنمای خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان با تخصص‌های مختلف در رشته‌های گوناگون در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مسائلی که بارها عرضه کرده‌ام و به دوستان عزیز در مجلس نهم نیز گفته‌ام این بود که باید در شرایط کنونی که قیل و قال سیاسی خیلی زیاد است از پرداختن به حواشی پرهیز کرده و بر روی نیازهای اصلی مردم تمرکز کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: ممکن است برخی با قیل و قال‌های سیاسی روزگار بگذرانند ولی باید به توسعه کشور، تحقق عدالت و اجرای امور مردم توجه شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل اقتصادی از نکات مهم در شرایط کنونی است یادآور شد: امروز شاهد هستیم که گرانی و اشتغال در کشور چالش ایجاد ‌کرده که باید مجلس در این زمینه وقت بیشتری گذاشته و به حل مشکلات مردم بپردازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنقدر مسائل مهم در کشور وجود دارد که نباید وقت نمایندگان صرف امور جانبی، حاشیه‌ای و دون مرتبه شود و تلاش ما این است که این بستر را فراهم کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول