اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

100 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مقابله با بحران در کشور شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سال گذشته 100 میلیارد تومان اعتبار صرف خرید تجهیزات و امکانات مقابله با بحران در کشور شد.

100 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مقابله با بحران در کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه شورای هماهنگی سازمان مدیریت بحران استان قزوین دوشنبه شب با حضور معاون وزیر کشور، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین و محمد آهنی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در سالن کنترل مدیریت بحران شهر قزوین برگزار شد.

حسن قدمی در این جلسه اظهار داشت: بودجه سازمان مدیریت بحران جوابگوی نیاز سایر ارگان‌ها نیست و این سازمان می‌تواند تا حد امکان به صورت اشتراکی طرح‌های ارگان‌های دیگر را پیش ببرد.

وی ادامه داد: سیاست سازمان مدیریت بحران کشور این است که حداکثر نیاز‌ها در حداقل زمان در سراسر کشور انجام شود.

قدمی خاطرنشان کرد: توزیع امکانات به این شکل است که تمامی استان‌ها بتوانند از امکانات استفاده کنند و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت بحران نیز بر همین اساس است.

معاون وزیر کشور پیرامون اعطای بالگرد به استان‌های کشور تصریح کرد: اگر در استان‌ها جایگاه بالگرد فراهم شود از طریق هلال احمر بالگرد را در استان مورد نظر مستقر می‌کنیم.

قدمی اضافه کرد: استفاده از بالگرد در کشور رایج شده، در صورتی که استفاده از بالگرد در کشور‌های پیشرفته در مواقع ضروری آخرین انتخاب است و تا حد امکان از سایر وسایل استفاده می‌شود.

این مسئول پیرامون تشکیل چارت تشکیلاتی سازمان مدیریت بحران در استان‌ها گفت: در استان‌های درجه یک 17، در استان‌های درجه دو 14 و در شهرستان‌ها نیز سه کارگروه شکل گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دو ویژگی حادثه را برشمرد و افزود: حادثه دو ویژگی زمان و مکان دارد که کسی از آن با خبر نیست.

قدمی عنوان کرد: سازمان مدیریت بحران کشور در سال 90 امکانات خوبی را در اختیار داشت و حدود 100 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات و امکانات کردیم که بین استان‌های کشور توزیع شد.

این مسئول با اشاره به امکانات فراهم شده مدیریت بحران در کشور عنوان کرد: با امکاناتی که در استان‌های کشور داریم بنیه و توان بالایی را در مهار حوادث به دست آورده‌ایم.

معاون وزیر کشور خطاب به رؤسای سازمان‌های مدیریت بحران کشور تأکید کرد: باید در استان‌های کشور امکانات‌سنجی صورت گیرد تا آمار دقیقی از تجهیزات و امکانات بخش دولتی و حتی خصوصی در اختیار سازمان‌های مدیریت بحران کشور باشد.

قدمی آموزش را یکی از اولویت‌های سازمان مدیریت بحران دانست و اعلام کرد: آموزش در نخست از بخشداری‌ها شروع شده و این طرح در دهداری‌ها نیز اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: باید همیشه برای جلوگیری از حوادث آماده باشیم تا اتفاقی برای مردم پیش نیاید.

این مسئول در پایان اذعان داشت: بودجه سازمان مدیریت بحران محدود است و نمی‌تواند به دیگر سازمان‌ها کمک مستقیم کند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول