اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

مواد مخدر چهارمین بحران بزرگ جهان است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مواد مخدر بعد از بحران‌های هسته‌ای، جمعیتی و زیست‌محیطی به عنوان چهارمین بحران بزرگ جهان شناخته شده است.

مواد مخدر چهارمین بحران بزرگ جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‎اصغر عنابستانی بعد از ظهر امروز در همایش آشنایی با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، علائم و عوارض جسمی و روانی و راه‌های تشخیص آزمایشگاهی در شهرکرد اظهار داشت: اعتیاد امروز به یک معضل بزرگ در جهان تبدیل شده که معلول دلایل متعددی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: بی‌تردید مواد مخدر و روان‌گردان یک زلزله خاموش است که آرام آرام خانمان بشریت را برمی‌اندازد به گونه‌ای که سعادت بشر را نشانه رفته است.

عنابستانی با بیان اینکه مواد مخدر از سوی سازمان ملل با عنوان یک پدیده سازمان‎‌یافته شناخته می‌شود، افزود: باندها و دست‌‌های پنهان در تولید و توزیع مواد مخدر آنقدر پیچیده است که از سوی سازمان ملل هم مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی مواد مخدر را چهارمین بحران اساسی در جهان برشمرد و گفت: مواد مخدر بعد از بحران‌های هسته‌ای، جمعیتی و زیست‌محیطی به عنوان چهارمین بحران بزرگ جهان شناخته شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اقتصادی که مبتنی بر مواد مخدر باشد از اهمیت و ویژگی‌های خاصی برخوردار است چراکه بعد از نفت، توریسم و اسلحه چهارمین صنعتی است که سرمایه بسیاری را به گردش درآورده است.

عنابستانی با اشاره به ساختارهای پیچیده‌ای که برای تهیه مواد مخدر به کار می‎رود، گفت: امروزه با بهره‌گیری از ساختارهای ویژه، مواد مخدر را به ارزان‌ترین راه ممکن تهیه می‌کنند و از ناخالصی‌هایی در تهیه آن استفاده می‌کنند و موجب مرگ بسیاری از مصرف‌کنندگان می‎شوند.

وی اظهار داشت: عرصه تولید و توزیع مواد مخدر عرصه سودآوری است و همین عاملی برای کنار گذاشتن ارزش‌های اخلاقی شده است.

عنابستانی با اشاره به توجیه‌های رایج در مصرف مواد مخدر در جامعه افزود: رسیدن به آرامش، نشاط و خلاقیت و یا تمرکز در شب امتحان از جمله توجیه‌هایی است که برای مصرف مواد مخدر عنوان می‌کنند که خانواده‌ها باید مراقب باشند که فرزندانشان فریب این مسائل را نخورند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حالی که تلاش بسیاری برای جلوگیری از رواج مواد مخدر صورت گرفته اما تاکنون مطلوب نبوده و لازم است که توجه بیشتری به این حوزه شود.

همایش آشنایی با مواد مخدر، روان‌گردان‌ها، علائم و عوارض جسمی و روانی و راه‌های تشخیص آزمایشگاهی امروز با حضور معاون دادستان کل کشور، مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی، استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول