اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن سرطان‌شناسی آمریکا:

ایران سال 2015 با بحران سرطان رو به ‌رو می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو انجمن سرطان‌شناسی آمریکا گفت: سال 2015 ایران با بحران سرطان رو به رو می‌شود.

ایران سال 2015 با بحران سرطان رو به ‌رو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد، پرفسور ناصر پارسا امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد رشد علوم، به خصوص در زمینه صنعت و پزشکی را در 100 سال گذشته شگفت‌انگیز توصیف کرد و گفت: شیوه درمان در پزشکی تا به حال، تجویز و خوراندن یک دارو برای همه بیماران مشابه بوده است.

وی اظهارکرد: اما در دهه آینده درمان بیماران بر‌اساس تنوع ژنتیکی افراد خواهد بود و هر فرد داروی خاص خود را برای همان بیماری دریافت می‌کند و بر این اساس چون تشخیص بیماری سریع خواهد بود بنابراین زمان درمان و معالجه نیز کوتاه است.

عضو انجمن سرطان‌شناسی آمریکا با تاکید بر علوم کاربردی تصریح کرد: کارهای پژوهشی وقتی برای جامعه مفید هستند که کاربردی باشند.

پارسا ادامه داد: مثلاً تولید دارو ممکن است میلیاردها دلار برای دانشگاه یا یک بخش تحقیقاتی درآمد ایجاد کند که با پول آن می‌شود پروژه‌های دیگر را نیز حمایت مالی کرد.

وی با بیان اینکه سلامت یک کشور و پیشرفت آن، یک رابطه دو طرفه است که به همه وابسته‌اند، خاطرنشان کرد: تأثیر محیط زندگی بر بیماری‌ها مهم است.

عضو انجمن سرطان‌شناسی آمریکا اذعان کرد: بیماری‌ها زاییده مشکلات محیطی بوده و امروز محیط زیست ما به طور کلی آلوده و تعداد بیماران سرطانی به خصوص در ایران در حال رشد است و سه سال دیگر در سال 2015 ایران با سونامی سرطان رو به رو می‌شود.

پارسا هم‌چنین از پایین آمدن سن سرطان سینه در ایران خبر داد و گفت: سن سرطان سینه در زنان ایرانی از 30 به 15 سال کاهش یافته است و ما باید بررسی کنیم که در آب، هوا، تغذیه و محیط زیست ما چه چیزهایی وجود دارد که منجر به تولید سرطان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیحاتی در خصوص نحوه ایجاد سرطان در سلول‌ها و روند رشد و مدت زمان آن ارائه کرد.

در ادامه نیز به تعداد زیادی از سئوالات کتبی حاضران توسط پروفسور پارسا پاسخ داده شد.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول