اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان اردبیل خبر داد

اختصاص 20 درصد فوق‌العاده سختی کار برای فعالان حوزه بحران

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان اردبیل از اختصاص 20 درصد فوق‌العاده سختی کار به فعالان حوزه بحران بر اساس مصوبه شورای عالی مدیریت بحران کشور خبر داد.

اختصاص 20 درصد فوق‌العاده سختی کار برای فعالان حوزه بحران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: 14 کار گروه زیر‌مجموعه این شورا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و ضرورت دارد با شرکت در آموزش‌های یازده‌گانه نیروها و زیر‌مجموعه‌های خود را آشنا به مسائل حوزه تخصصی بحران کنند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به صورت 44 ساعته و برای کار گروه‌های یازده‌‌گانه تعریف شده است که کار گروه ترافیک و حمل و نقل، پایانه‌ها، مدیریت تشخیص هویت اجساد، مدیریت شریان‌های حیاتی این دوره‌های آموزشی را در قالب 44 ساعت برگزار کرده و اعضای آن موفق به گذراندن این دوره‌ها شده‌اند.

مدیرکل بحران استان اردبیل یادآور شد: کارکنانی که از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند از مزایای آن استفاده خواهند کرد و قرار است هفت دستگاه و کار گروه باقیمانده در این دوره شرکت کنند که هلال احمر در دو حوزه مدیریت جست‌و جو و اسکان اضطراری در کنار آموزش‌های معمول از خدمات آموزشی تعیین شده استفاده می‌کنند.

اسلامی از ابلاغ شرح وظایف کار گروه‌ها به شکل ملی خبر داد و گفت: قرار است به صورت استانی این شرح وظایف به کار گروه‌های مختلف ابلاغ شود تا بر اساس آن بتوانند وظایف و مسئولیت‌های خود را انجام دهند.

این مسئول از تشکیل اولین جلسه شورای  مدیریت عالی بحران کشور به ریاست وزیر کشور خبر داد و گفت:‌ این شورا در اولین جلسه خود 12 مصوبه داشته که با تایید رئیس جمهور امیدواریم زمینه اجرای آن به سرعت فراهم شود.

مدیرکل بحران استان اردبیل مصوبه اول را مربوط به موضوع اجرایی طرح خطر‌پذیری در کشور و مقابله با سیل، زلزله و خشکسالی اعلام کرد و ادامه داد : در این زمینه بیش از 65 میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها اختصاص می‌یابد که 20 درصد آن به صورت تن‌خواه در قالب آیین‌نامه‌های اجرایی به استان‌ها ابلاغ شده است.

اسلامی در پایان سخنان خود مصوبه دیگر را اختصاص 20 درصد فوق‌العاده سختی کار برای فعالان این حوزه اعلام کرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه این شورا مصادیقی از تعریف شهید و جانباز در امور بحران به تایید رسیده است که در صورت تصویب نهایی و تایید از سوی رئیس جمهور موارد آن ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول